Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning :love: ja för några dagar sen var jag och en kompis ut och red vi skulle egentligen bara skritta och trava men hennes häst tog galopp...
Svar
6
· Visningar
883
Träning Det var så fruktandsvärt blåsigt idag, kallt och ruggigt. USCH! :( Men istället satte jag på repgrimman på hästen och hakade på mitt...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: attempt
·
C
Träning Hejsan! Jag har ett halvblod som jag haft i ca 3 år, vi kommer överens för det mesta men till saken hör att han var fruktansvärt illa...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Arwyn
·
M
Träning Ni som är duktiga på att tyda TR, eller som tävlar mycket. I TR står det ju att..."på tävlingsområdet ska hästen ledas i huvudlag med...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 867
Senast: kopparberg
·
W
Träning Jag är 172 cm lång och väger ca 65-67 kg..ska passa min kompis haflinger (25% welsh) i 5 månader..den är 4 år (smäcker) men bra...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: Whitaker
·
S
Träning http://www.op.se/parser.php?level1=3&level2=54&id=659155
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: Sissan
·
Träning Snart är det dags att skicka iväg lillkillen på hingstbete och undrar om ni kan ge mig lite råd om hur jag ska göra. Han har bara åkt...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: hillevie
·
Träning Nu behöver jag er hjälp :crazy: Min häst är väldigt känslig mot saker som rör vid hennes mule. Dvs nu när våren och dessa underbara...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: hillevie
·
Träning Ibland får man bara en så´n där riktig jätte-kick av att rida:bump: Har suttit på jobbet hela dagen idag och försökt se engagerad ut...
Svar
17
· Visningar
1 215
Senast: yoda
·
Träning Har en inackorderad häst i mitt stall som har endel knepiga saker för sig. Han är en lugn häst som inte visar så mycket tecken på att...
Svar
15
· Visningar
2 059
Senast: sarma
·
Träning hej min häst har inga lårmuskler det är bara gropar där dom ska vara så hon der ut som en ko sett bakifrån..:confused: finns det...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 700
Senast: älgen
·
F
Träning Hej, jag undrar en sak bara.. Man måste ju visa hästen att man bestämmer och är ledaran, men för att göra det på ett naturligt sätt...
2
Svar
22
· Visningar
1 597
Senast: racerbumbi
·
R
Träning Har på senaste tid blivit väldift intresserad av NH och ser att det står på många ställen att man inte ska mata hästen ur handen. Så...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 630
Senast: zillax89
·
Träning Min fyraåriga paintvallack är under inridning. Är jobbad mycket från marken med John Moore horsemanship samt en del arbete vid hand med...
Svar
1
· Visningar
1 072
Senast: Myy
·
Träning Hur ofta tycker ni att man kan longera en fyraåring i skritt och trav? Jag tycker att det lätt blir longering, ofta som uppvärmning...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: Maris_
·
Träning hur ska man göra för att få hästen att axeptera halsförlängaren??? ha försökt flera gånger med att ha den inte spänd alls , men han...
2
Svar
34
· Visningar
2 169
Senast: zazza girl
·
B
Träning Tjenare alla hästfrälsta ;) Jag tror att min ponny inte alls hadelika bra kondis som jag trott :p Hur ska jag träna upp den? Galoppera...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: Beauty_Boss
·
L
Träning Skall i dagarna lägga under lag i min paddock. Tänkte ha vägmatta, mackadamm o stenmjöl. Vad har ni under ert stenmjöl o i vilken...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: sussa holm
·
Träning En fundering.Var tycker ni att hästens huvud ska befinna sig då ni leder hästen? Bakom, snett bakom eller bredvid dig?
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 659
Senast: cristobal
·
Träning Japp här kom man hem från ridskolan för ca 45 minuter sedan efter ett s.k. "stenhårt sitstränings" lektion i dressyrspecialen tsss...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: Becca85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama