hästen ser ut som en ko...

Sv: hästen ser ut som en ko...

Som många andra säkert skrivit, rid i backar och mycket i skog ! :idea:

jag ska få grovfoder analysen idag skriver i morgon vad det står om inte tidigare idag

vet inte vad du har för värden på ditt grovfoder, men generellt brukar mina få minst 3 kg havre om dagen (travare) som vilar. Då med ett medelmåttigt grovfoder. de som tränas/tävlas får betydligt mer kraftfoder.

älgen skrev:
vet inte vad du har för värden på ditt grovfoder, men generellt brukar mina få minst 3 kg havre om dagen (travare) som vilar. Då med ett medelmåttigt grovfoder. de som tränas/tävlas får betydligt mer kraftfoder.

Hon får 3kg hö morgon lunch eftermiddag
och 4 kg hö kväll på kvällen får hon även 1l betfor 2dl havre 3dl KRAFFT Protein och 1dl mineraler hon har nästan överlopps energi redan och jag rider henne bara så att

Att hästen är pigg kan vara en temperaments grej. Inte bara foder relaterat.

hon är lugn i tempramentet. men visst hon är snart 7 och har som sagt unghäst fasoner för sig!

menar du groparna på sidorna???? i så fall är det dom sidförande musklerna som fattas. och då travare är avlade för att springa rakt fram kan det vara lite svårare att bygga upp dom men det är träning som gäller te.x. skänkelvikning öppna sluta m.m.

tänk även på att betforen har ingen direkt nytta rent socker. kan vara bra att ge 2-3h innan tex tävling om dom behöver en extra kick.. annars blir det bara överskotts energi och i värsta fall olater.

nej sorry klicka på fel ruta detv är till samma person som det under den som skrev tråden...

nej sorry klicka på fel ruta detv är till samma person som det under...
den som skrev tråden...

nej sorry klicka på fel ruta detv är till samma person som det under... den som skrev tråden...

älgen..jag sa inte att hon VAR en unghäst jag sa att hon HAR unghästfasoner. men det gick att missförstå

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: Fiorano
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Träning Hej! Var kan jag hitta info om igångsättning sv häst som stått av olika anledningar? Vill gärna ha ett schema för träning där hästen...
Svar
13
· Visningar
1 526
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama