S
SweetSelene
Sv: Lastning på tävlingsplats?!
Alla westen-tävlingar går inte inomhus:smirk:
Alla westen-tävlingar går inte inomhus:smirk:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
cetzyboy skrev:Det har med lastning att göra , nämligen samspelet med häst ryttare.
En häst som litar på sin ryttare går in i transporten utan problem.
Att gå grand prix är ingen garanti att den går in i transporten sen men att en häst lyder sin ryttare /handler utan hjälper är det .
Jag har sett en häst gå SM och sedan bli pleggad för att gå in i transporten efter flera timmars försök, det är illa !
Grundläggande tycker jag man skall ha den kontakten med sin häst att tränset är överflödigt.
Jag har på 3 månader nu fåt det med min nya häst och leder honom utan problem i grimma trots brunstiga ston och andra orosmoment.
Min röst räcker . Det handlar om gränser.
Min ena häst som jag arbetat mest med går lös som en hund vid min sida oavsett om det är hästar eller annat omkring, jag är hans ledare och han följer och litar på mig.
Jag behöver inga bett i munnen på honom han vet vad jag vill.
lIte off topic kika på distansforumet på "av säkerhetsskäl slutar jag med distans" Varför skall dessa redskap vara ett måste kan inte ryttare lära sig hantera sina hästar innan man skall ut på en tävlingsplats, jag lovar att det går men det är klart det tar ju tid och alla har ju så förbannat bråttom ut och tävla.
/Cetzy
Kan det ha m underlaget att göra.....det är tom svårt att hitta innomhusbanor som passar till Reining....Colombia_Girl skrev:En liten fråga bara.........
om westernhästarna är så samspelta och lugna, varför hålls ALLA tävlingar inomhus då?
Colombia_Girl skrev:Fått den infon att ALLA de stora tävlingarna hålls inomhus då hästarna lätt kan bli störda av saker runtom... Den infon har jag fått av en som tävlar i eliten =)
kachic skrev:Varför skulle inte de engelska ryttarna kunna rida sina hästar utan träns? jag har sett många exempel, på dressyrryttare som rider sina program utan träns, på hoppryttare som hoppar höga hinder utan träns. Så varför tror du att det bara är westernryttare som klarar av sina hästar utan träns?
Tant Brun skrev:Jäjäjä, skulle vilja se honom hoppa en grand prix också då! Not...
Solafekub skrev:Nu är det ju inte riktigt det diskussionen handlar om, men då får du ju ta och visa en film! Bevis tack! Dessutom bör det ju vara på en tävlingsplats med mycket folk, hästar, oväsen och så vidare om man ska kunna jämföra...! Jag har flera filmer på westernryttare som rider sina hästar utan träns på tävlingar, om du vill se mer...
kopparberg skrev:Jag har fotat både Kalle Fazer och han som red svår dressyr utan träns, men jag har tyvärr ingen scanner så jag kan visa dem här på forumet.