Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Har aldrig varit inne just här men tänkte att detta är väl bästa stället att fråga om råd i denna fråga! Jag har en 6-årig kbl...
Svar
4
· Visningar
1 459
Senast: Nora
·
O
Träning Förklara grunderna och vad man ska börja med för att få hästen mer uppmärksam på dig. Lite frågor: 1. Hur får man hästen att vara...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: Orkidébarn
·
Träning Var på en hingst permiering. Hingstarna var helt vilda när de skulle vissa upp dem. Det var t om några som blev utvissade. Så de fick...
2
Svar
22
· Visningar
2 204
Senast: Russin8
·
Träning Min häst behöver komma ner i formen speciellt i traven och komma in under sig baken mer, och få ett längre vilande steg, har ni några...
Svar
10
· Visningar
935
Senast: Mirre
·
S
Träning min 4 åriga arab är hopplös. Har börjat sticka när man rider, behöver inte gå fort i tempo, men bara sticker och stannar inte i första...
2
Svar
33
· Visningar
6 431
Senast: Rikkan
·
Träning Vad blir följdverkan i kroppen om jag tex sitter m skänkeln bakåtförd? om jag är hård i handen, vinklas mitt bäcken? ngn som är intr av...
2
Svar
25
· Visningar
1 799
Senast: Rikkan
·
Träning Hur ofta longerar ni inspända och varför gör ni det? Vad anser ni att de har för effekt? Positiva och negativa saker med longering? Vill...
2
Svar
26
· Visningar
2 140
Senast: axel
·
Träning Har någon varit på någon clinic med honom? Vad tyckte ni? MIn gamla ridskola samarbetar med honom och ska nu ha 3 olika clinics med...
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: _offa_
·
F
Träning Någon som kan förklara hur ridprovet på 3-årstesterna ser ut?:confused: Vad bör hästen kunna för att vara med? Har läst på asvh:s...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Choklad
·
A
Träning Hur funkar det med unghästar å lösdrift när det är 30 grader kallt? Vill köpa en föling och gärna ha den på lösdrift. Men hur blir det...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: hubinette
·
Träning Muskler Har ni några bra tips hur man bygger mer muskler på hästen? (Förutom klättring & hoppa studs.) Min häst har iof rätt bra med...
Svar
14
· Visningar
1 333
Senast: Elisha
·
S
Träning Jag rakade min ponny tidigare i vintras, det vart inte så bra så jag skulle egentligen behöva raka till det. Anledningen till att jag...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Bee
·
I
Träning Är det någon som har några förslag på några roliga och annorlunda ridövningar? Ska snart rida lite och det står helt still i huvudet...
Svar
4
· Visningar
6 505
Senast: Lavinia
·
T
Träning Hur gör ni? :) Släpper ni bara lös pållen i paddocken och kör på eller? Longerpisk eller inte? Nyfiken! :d
2
Svar
27
· Visningar
2 624
Senast: cristobal
·
Träning Hur tidigt tycker ni man kan börja med mer "träning" på bana/volter i ngt mer likt arbetsform? Dvs ta hjälp av tränare att börja...
Svar
6
· Visningar
1 568
Senast: Panikie
·
Träning Min häst har börjat hosta och står nu på antibiotika o cortison. han ska stå ute så mycket som möjligt. Nu är det så att de andra i...
Svar
11
· Visningar
862
Träning Konstig fundering kanske men jag skulle vilja ha lite tips o funderingar. Jag har en häst som nästan hela livet gått på skarpa bett i...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: Salasolen
·
D
Träning Hej kommer med ett kanske vanligt problem vad vet jag?..har köpt en häst och förstår att han testar om han kan göra som han vill så här...
2
Svar
22
· Visningar
1 808
Senast: emalin
·
F
Träning Hej! Äntligen börjar jakten på häst lugna ner sig & jag står just nu och väljer mellan 2 hästar. Vill ni hjälpa mig? 1. 6år, inte...
Svar
19
· Visningar
2 118
Senast: Sissan
·
M
Träning Rök ihop med sambon nyss i en vild diskution ang min säkerhet när jag rider. Jag anser att hjälm räcker gott o väl, o han skulle helst...
Svar
18
· Visningar
1 355
Senast: Luxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix