Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Har ett fullblod som har varit halt gång efter gång eter gång av olika anledningar i 7 månader nu.Äntligen är han friskförklarad och ska...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: FjantaZ
·
Träning Jag råkade vid ett tillfälle bevittna några som hade problem med att lasta sin häst och åka hem från tävling. Eftersom jag inte hade så...
Svar
9
· Visningar
1 127
Senast: Pampas
·
Träning Ni med barn som rider: Jag undrar hur gamla de är vad de klarar. Jag börjar ju inse att vårat Gotlansruss egentligen inte är nån...
Svar
7
· Visningar
1 026
Senast: Chima
·
N
Träning Jag har hört att man inte får vara över, eller under 20 cm från sin häst. tex jag är 172, får min häst inte vara under 152, eller över...
2
Svar
28
· Visningar
3 525
Senast: Daylight
·
O
Träning Okej, svara nu på dessa frågor, alla som har eller har haft unghäst. 1. Hur rider ni för att få hästen söka sig framåt nedåt? 2. Hur...
Svar
9
· Visningar
1 259
A
Träning har en häst på prov och ska snart bli hans fodervärd. Har haft han nu i ca 3 månader. I början när han kom hit red vi bara i paddocken...
2
Svar
31
· Visningar
2 269
Senast: Elisha
·
C
Träning vad gör man åt en häst som absolut inte visar någon respekt? Står inte still när man sitter upp, fixar läder, spännersadeljord eller...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: Orkidébarn
·
Träning Vad är ett ledande tygeltag och varför gör man det, IGENTLIGEN?? Om jag vill lägga ner hästen eller minska volten kan jag göra det...
Svar
11
· Visningar
2 412
Senast: Cilla
·
Träning Är det dumt att ta med min unghäst (2 år) till ridhuset ikväll? Det blir första gången han åker transport och sen ska några andra rida...
Svar
7
· Visningar
759
Senast: Svalan
·
Träning om ni trodde att ni kunde rida, pröva på det ja pröva på igår. ja å skogsmulle tog en halvtimme på ridbanan, BARBACKA!!!!! :eek...
Svar
14
· Visningar
1 248
Senast: Cilla
·
V
Träning Vad är erat mål med ridningen i morgon? Mitt mål är att överleva en uteritt på Nisse :)
2
Svar
22
· Visningar
1 396
Senast: Zuzzi
·
M
Träning Idag var jag ute på promenad med mitt lilla sto på 14 år. Vi tog en liten runda vid stallet som hon har gått många gånger förut. När vi...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: Muppe00
·
W
Träning Hej! Skulle vilja veta hur ni andra gör när ni börjar lägga sadel på era hästar. Tips och idéer mottages tacksamt! Har en nyinköpt...
Svar
6
· Visningar
1 176
Senast: Alexandra_W
·
Träning Hejsan! Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. När jag rider (framförallt hoppar eller rider ut) glider sadeln bakåt. Många säger...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Inka-90
·
Träning hur mycket låter ni era 5 åringa gå i veckan ... ?? hur länge är passen på ungefär...???? vad gör ni för något och hur varigera ni för...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: mackan
·
T
Träning När börjar ni ha era hästar ute dygnet runt och när kommer dom ut i sommarhagarna? Särskilt nyfiken på svar från er som bor i Hallands...
2
Svar
21
· Visningar
2 245
Senast: _NMBA_
·
H
Träning Är lite nyfiken :D Vad har ni lärt er när det gäller rätt sittben i traven? Jag har iaf lärt mig att man ska sitta ner när hästens...
Svar
12
· Visningar
1 137
E
Träning Usch, jag har ett problem. Jag har en häst som jag haft i c:a två år nu. För ungefär ett år sedan så började jag fundera lite på om det...
2
Svar
30
· Visningar
2 198
Senast: EnWisa
·
Träning Detta är historien. En häst sticker iväg i fullgallopp hem mot stallet längs med en asfalterad väg, rids vid tillfället på ett...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 391
Senast: LionQueen
·
G
Träning Hur tycker ni jag ska hantera mitt 4-åriga sto som inte gillar när jag ska flytta henne för skänkeln. :devil: Hon blir sur och kickar...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Goldi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix