Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
cristobal skrev:Oj, tänkte inte på det, men din säkerhet måste väl gå först?
BonRaiz skrev:Om jag förstod, så har hästen aldrig gjort så förr?
Blev han inte skrämd av nåt?
Så skulle jag börja söka på hästen...har han ont?
Min hade aldrig heller gjort så, därför kollade jag upp, efter att ha eliminerat alla andra alt, honom hos vet.....ja, han sprang från det onda....
Bara en tanke...
Ok, intressant följetång....Smulu skrev:Nej, hästen (ett sto om det har nån betydelse) har inte gjort så innan. Den kan ha blivit skrämd, det kan den. Ägaren skulle rida den turen igår, så jag får se vad hon skrivit i dagboken när jag kommer ut i dag.
BonRaiz skrev:Ok, intressant följetång....
Smulu skrev:Nej, hästen (ett sto om det har nån betydelse) har inte gjort så innan. Den kan ha blivit skrämd, det kan den. Ägaren skulle rida den turen igår, så jag får se vad hon skrivit i dagboken när jag kommer ut i dag.
månFare skrev:Kanske kan ryttaren förmå hästen att fortsätta galoppera, driva på så att man galopperar förbi stallet. Det blir liksom inget roligt då för hästen att sticka hemåt.
Smulu skrev:Hur skulle ni ha löst en sådan situation?
Hur skulle ni bete er nästa gång ni rider längs med den aktuella vägen?
Smulu skrev:Knapplån: Red i paddocken idag. Jag och en annan tjej i stallet la ut lite bommar och satte upp ett litet kryss. Ellen lyssnade bra och hoppade glatt och villigt. Vill vänta med ute turen tills jag fått koll på hur den där martingalen ska sitta. (De som ska såga användandet av en sådan hjälptygel kan lika väl lämna tråden på en gång. den är i det här fallet en säkerhets grej som ska användas tillfälligt.)
BonRaiz skrev:Ja, nog verkar det va "våryra"...att hon hittade nåt o bli skrämd över, utan att ryttaren uppmärksammade det....:smirk:
Tom min, som annars är sååååå cool, hittar saker att bli "rädd" över nu..
Hoppas det inte händer igen för dig bara....att hon kanske tar några skutt, utan skentur hemåt är väll acceptabelt...
Dexdemonia skrev:Hoppas det går bra! Hon var jättefin att rida igår (dressyr i paddocken) och vi båda var helt slut efteråt så förhoppningsvis är hon lugnare idag för dig, men har du sällskap så går det garanterat bra!