Hur vet jag om det är den "rätta" hästen?

Sv: Hur vet jag om det är den "rätta" hästen?

Jag tycker det låter som du redan vet svaret på din fråga!

Det behöver inte vara så svårt, vill du ut och resa eller plugga på annan ort efter gymnasiet så sälj den. Vill du sen efter resandet och pluggandet ha en ny häst så skaffa häst igen.

Eller så kan man göra som jag, komma på att man inte trivs med sin häst, rida igång den för försäljning och komma på att det är precis hästen för mig! :crazy:

Nu när jag läst igenom hela tråden så ser jag att du har redan sålt den! Kanske ska läsa trådarna innan jag svarar! :angel:

Åska skrev:
Nu när jag läst igenom hela tråden så ser jag att du har redan sålt den! Kanske ska läsa trådarna innan jag svarar! :angel:
Haha, jag gör ofta samma sak jag med!
Men tack för omtanken!

lektra skrev:
vad kul att det har gått bra allting...

Vad ska du göra nu utan häst?
Ja, som jag sagt tidigare så hade jag aldrig säljt hästen om det hade varit min drömhäst, så jag vill ju egentligen inte sluta med hästar... Men i stallet där hästen stod började jag som skötare i för fem år sedan, jag tog då hand om stallets ägares hästar vilka är typ 15 stycket för tillfället. Så nu får jag åter igen hjälpa till hur mycket jag vill med hennes alla hästar och det känns jätteskönt. jag tror inte att jag skulle klara av att bara sluta med hästar så där, så jag känner mig oerhört tacksam. Efersom det är islanshästar som dominerar där så blir det till att gå över till den rasen nu. jag har iofs redan under dessa fem år som jag varit där hjälpt till till och från med isisarna så något jättenytt är det ju inte. ja, det är väl det jag kommer göra inom den närmsta framtiden, men sedan vet man aldrig vad som händer...;)
hur länge har du ridit och haft Elektra då? hur gammal är hon och vad är erat mål? lite nyfiken bara, nu kan man ju bara drömma om araber igen..

jag har ridit sen jag var 4 då jag började på ridskola. jag har haft electra i 3 år snart. Hon är 8 år och vårt mål är DM i år och kvala till SM nästa år (dressyr) :D

usch och fy för araber, gillar de inte som ridhästar. :crazy:

Har faktiskt sett en arab som är fin :eek: dah_hannas (stavas?)

Jaha, men lycka till då!:bump:

Varför gillar du dom inte som ridhästar? de är ju helt underbara, så känsliga!

såg inte så värst mycket, bilden var ju så liten, men det jag såg var fint:D

EnWisa skrev:
Rapport 2:
Nu i veckan så kom den ev. köparen igen och provred en gång till plus så vet.besiktigade vi henne. Allt gick hur bra som helst! Då bestämdes det att hon köparen skulle hämta hästen nu i helgen och igår åkte min lilla blomma...!
Fy vad tungt det var och fortfarande är, men samtidigt så känns det så rätt! De passar så bra ihop också, så jag hoppas innerligt att allt går vägen!
Om två veckor ska köpet slutföras så det är bara att hålla tummarna!

Både roligt och tråkigt på samma gång...

Roligt = Att dom passade så bra ihop och att det gick bra

Tråkigt = Att hon var tvungen att åka, öh liksom det var väl bra oxå, men tråkigt.

FridaW skrev:
Både roligt och tråkigt på samma gång...

Roligt = Att dom passade så bra ihop och att det gick bra

Tråkigt = Att hon var tvungen att åka, öh liksom det var väl bra oxå, men tråkigt.
ja, precis.. men livet är inte en dans på rosor och om hon blir lyckligare med den nya så lider jag gärna ett tag, för hennes skull!

EnWisa skrev:
ja, precis.. men livet är inte en dans på rosor och om hon blir lyckligare med den nya så lider jag gärna ett tag, för hennes skull!

Håller med.. och livet är DEFENITIVT inte en dans på rosor :angel: inte för vissa iaf

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg...

så brukar jag säga :D

lektra skrev:
Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg...

så brukar jag säga :D
Ja, du har rätt, man ska ju faktiskt försöka se det positivt!

Liknande trådar

Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 185
Senast: MML
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 512
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 621
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka