Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Förutom just ridningen och konditionen under ryttare, hur förbereder man bäst för en heldag borta på en ny plats med massa andra hästar...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: hoppla
·
Träning jag är medryttare på ett halvblodssto, har endast ridit henne en gång. när jag provred henne i padocken så skrittade jag och travade...
Svar
7
· Visningar
1 166
Senast: Smurfoff
·
L
Träning Jag måste bara berätta om min medishäst :bump:. Igår hoppade vi för första gången någonsin. Och eftersom han inte alls hoppar med sin...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: lolouice
·
V
Träning Vad tycker ni om det? Hur "ser" ni på det alltså? Är det inga problem, ni kan testa allt. Är ni rädda för skaderisken? Om eran häst...
2
Svar
25
· Visningar
2 867
Senast: TheHunted
·
M
Träning Tänkte höra om nån vet vad det betyder om en häst tuggar och slickar sig om munnen
Svar
12
· Visningar
5 841
Senast: pannkakssmet
·
Träning Vad ska man tänka på när man ska tömköra en häst för första gången i denns liv?
Svar
4
· Visningar
1 400
Senast: fragansia
·
Träning Hur många cm ska det vara mellan cavalettibommar? I skritt, trav och galopp?
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: attempt
·
L
Träning Vi har köpt en 1-åring som bara är lastad 2 gånger. Båda gånger är hon lyft in i transporten. Hon står jättesnällt och stilla när hon...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: marijaa
·
J
Träning (Angående bett) Hej, är det ngn som har några tips angående bett? Min 7 årig arab blir väldigt stark ute i terrängen:( . Jag har...
Svar
10
· Visningar
2 257
Senast: Alazan
·
A
Träning Vår 5-åring är rädd eller har fått fel signaler när dottern tar av sin jacka uppsutten. Han drar in rumpan och steppar på stället(iofs...
Svar
16
· Visningar
1 197
Senast: Solov
·
P
Träning Vad ska man göra med en häst som sticker så fort man vänder tillbaka mot stallet efter en ridtur? Det är min mammas foderhäst. Han är en...
Svar
12
· Visningar
1 500
Senast: PandoraTrial_Ox
·
Träning Just nu ringde min medryttare och sa att hon inte kommer för att det regnar!!!:eek: Mesigt tycker jag!!! Likaså slutade vår förra...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 332
Senast: ConfettiCavat
·
Träning Jag rider en häst som har haft tidigare problem i livet (fysiska och antagligen psykiska) och som har haft väldigt svårt att rida ut...
Svar
13
· Visningar
1 042
Senast: danilo
·
Träning Rider ni med repgrimma iblan/ofta? Jag red med repgrimma för första gången :) Det gick jättebra, jag använde mig av bara rösten...
Svar
10
· Visningar
856
Senast: Lazio
·
S
Träning Hej. Jag har samma tråd på "Hästverksam". Eftersom jag inte tror att jag kom rikigt rätt där så startar jag tråden här också. Där jag...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: kullerbytta
·
P
Träning Min häst lyssnar mkt dåligt för förhållande hjälper, man kan dra så att mulen ligger mot halsen innan hon saktar ner. Detta resulterar i...
Svar
7
· Visningar
1 281
Senast: IngelaH
·
Träning Min medryttarhäst kanske kanske måste bort. Han är en kille inte helt utan problem (inget större självförtroende) som inte pasar med så...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: lillolga
·
Träning När ni tömkör era hästar använder ni då spö? Varför/varför inte?
2
Svar
20
· Visningar
2 341
Senast: Nessan
·
E
Träning Rider jag bara på har jag märkt att jag alltid hamnar på höger bak/vänster fram, om jag inte medvetet sitter ner fler steg innan jag...
Svar
9
· Visningar
1 187
Senast: FridaW
·
Träning Hur mycket tycker ni man kan väga om man ska rida en welsh på 126cm?
Svar
3
· Visningar
827
Senast: FridaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama