Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur gör ni när ni åker på semester, eller bara åker bort några dagar? Det jag syftar på är hur ni gör med hästarna. Ber ni någon ta...
Svar
15
· Visningar
973
Träning Vi köpte en c-ponny vallack till min mans dotter för 6 veckor sedan, han är 13 år. Han går ihop med min vallack, min dotters d- ponny...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: moonlightgarden
·
C
Träning Denna fråga ska jag använda mig av på min fackuppstats jag ska skriva i skolan. Jag skulle gärna behöva lite hjälp och information på...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: suisyola
·
Träning Jag vet inte om detta är på rätt nnu men jag provar.... Jag har en väldigt udda häst tycker jag å undrar om fler har likadant...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: Jossantt
·
Träning Vad ska jag göra med min 2 årshingst? Han är jättesnäll och gosig på alla sätt o vis. Men när man ställer upp honom på gången för...
Svar
11
· Visningar
982
Senast: FT_ryttare
·
E
Träning Hejsan! Har någon här några tips på hur man får ner hästen på tygeln.? :o
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: elinxelin
·
D
Träning Vet inte om denna tråden hamnat rätt. Men min häst går med en annan häst som är rent ut sagt lite lömsk av sig.. Och kan rent ut sagt...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Fridan
·
L
Träning Hej, min häst sparkar väldigt mycket i boxen.. och nu har alla tröttnat på honom..det låter väldigt högt och väldigt långt.. nu vet jag...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: lois
·
L
Träning Jag är medryttare på en 19-årig gammal travare, som ibland bara vänder och sticker. Ibland bockar av mig. Och ibland backar och fjantar...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: roxx
·
Träning som ovan, hur är bästa sättet att bygga överlinja på en häst? kollade på lite exterliör bilder på min häst och såg att hon inte riktigt...
Svar
5
· Visningar
1 666
Senast: mackan
·
B
Träning Jag har en ridtravare (sto) som har börjat stegra sig vid ridning oavsett om man försöker skritta henne eller har galopperat och sen...
Svar
16
· Visningar
1 660
Senast: mackan
·
C
Träning Hur får man en häst att se att det är jag som bestämmer? Vad ska man göra för att få den att lita på en? Har ett litet problem med...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: ii-d-a
·
Träning För en dryg månad sedan lämnade jag iväg min häst till en tjej som ska utbilda och sedan sälja henne. När jag lämnade henne var hon inte...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 960
Senast: Freakyfrajd
·
P
Träning Jag är på jakt efter en unghäst och har fått tips om en 2,5-åring (född 2003). Denna verkar vara trevlig och bra på alla sätt och vis...
Svar
18
· Visningar
2 139
Senast: anhe
·
Träning Jag har ett shettis sto som töltar. Kom på den briljanta idén att börja töltträna henne, sagt och gjort så tränade vi kort tölt idag...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: _moa_
·
C
Träning Hej! Jag har rätt nyligen flyttat till Sandhem å har ännu inte koll på 'Hästeriet' häromkring... Är det nån av er som känner till...
Svar
2
· Visningar
1 129
Senast: Åsa Linnér
·
F
Träning alltså, hur vänjer ni in en fd travare från travvärlden till ridvärlden? de travare jag ridit in har jag först suttit på några gånger...
Svar
16
· Visningar
4 573
Senast: Venezuelas
·
Träning Igår fastade en häst i stallet med ett bakben i manen ,gick omkull iboxen och står nu på djursjukhuset med en fraktur i lårbenen ...
Svar
11
· Visningar
1 300
Senast: Vikki
·
S
Träning Heysan! Vad jag alltid har trott är att om hästen bockar eller stegrar ska man aldrig hoppa av och leda den. Nu har min kompis sagt...
Svar
8
· Visningar
911
Senast: syrran
·
P
Träning Jag har tillbringat hela natten i stallet...detta pga att våra grannar sköt raketer o smällare igår kväll och en av våra hästar är...
Svar
10
· Visningar
1 960
Senast: Rikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama