Kan man tro på det här...?

Sv: Kan man tro på det här...?

Jo, jag har bett henne om det men hon säger att hon inte har haft någon möjlighet att filma...

Vet du ingen som bor i närheten som kan "smygfilma" så du har bevis? Om det är i närheten av mig så hjälper jag gärna till. :)

Hahaha! Det hade ju varit en idé :)
Tyvärr är det inte i närheten av dig, försäljningsstallet ligger utanför Sjöbo.
Men kanske blir det svårt att smygfilma också, man vet ju inte exakt när hon rider, så då får den stackars spionen sitta där i ridhuset hela dagen ;)

Eleonora skrev:
Hahaha! Det hade ju varit en idé :)
Tyvärr är det inte i närheten av dig, försäljningsstallet ligger utanför Sjöbo.
Men kanske blir det svårt att smygfilma också, man vet ju inte exakt när hon rider, så då får den stackars spionen sitta där i ridhuset hela dagen ;)

Hmmmm Jag undrar vad den som du lämnat hästen till rider några hästar före din och får syn på "spionen".

"Herregud, nu har han suttit här i 3 timmar!!!":eek:

Jag kan verkligen se det framför mig, hur spionen ringer dig och rapporeterar och sitter med kameran i högsta hugg... :rofl:

//Lillan

Jag tänkte mest om det var i närheten och hon red i padock för då skulle man kunna gå förbi på "promenad" och filma...

*allmänt knapplån*

Kan vara så att hon inte har tillgång till filmkamera?

Ojojoj, jag vill verkligen höra hur det gott sen :o
Hoppas din häst mår bra :crazy:

*knapplån*

Nu har hon svarat på mailet, där det står att hon inte har tid att visa upp min häst för mig i helgen :smirk:
Men då skrev jag att jag kommer ut nästa vecka istället, att hon får ta sig tid då. Och sen skrev jag att om jag nu inte får komma ut i helgen, så får hon skicka bilder och film så snabbt som möjligt...

Hon ska tydligen sätta ut hästen på annons nu på måndag, så snart kommer hon ju komma till en ny ägare. Och då känns det kanske inte länt att ta hem hästen, utan istället vara med på visningarna och se till att den nya ägaren är bra :)

Om man driver ett försäljningsstall med många hästar från hela landet, borde man väl se till att man har en filmkamera så att man kan skicka filmer till ägarna? Känns som om det ska ingå liksom.

har man ett uppdrag, så håller jag med "min gamla chef". vill kunden ha hästen visad- ja, då visar man upp den.
har man ont om tid-då bokar man besöket den tiden hästen ändå ska ridas.
vi red samtliga hästar 1-2 gånger/dagen, beroende på vad som skulle göras. och hur lång hästens vistelse skulle vara.(en vilodag/veckan)

har man försäljningsstall så bör man nog ha filmkamra.-ev. köpare brukar vilja se en film innan dom kommer och tittar......

Eleonora skrev:
*knapplån*

Nu har hon svarat på mailet, där det står att hon inte har tid att visa upp min häst för mig i helgen :smirk:
Men då skrev jag att jag kommer ut nästa vecka istället, att hon får ta sig tid då. Och sen skrev jag att om jag nu inte får komma ut i helgen, så får hon skicka bilder och film så snabbt som möjligt...

Hon ska tydligen sätta ut hästen på annons nu på måndag, så snart kommer hon ju komma till en ny ägare. Och då känns det kanske inte länt att ta hem hästen, utan istället vara med på visningarna och se till att den nya ägaren är bra :)

Det är uppenbart att hon vill sälja hästen så fort som möjligt så du inte kommer att upptäcka att du har blivit lurad. Acceptera inte det! Du ska ha dina pengar tillbaka om hon inte följt avtalet, så är det bara. Propsa på att hon tar sig tid OMEDELBART. Det ska hon fixa. Sådana rötägg ska inte vara kvar i branschen!

det är hemskt att sånt här förekommer. jag tycker definitivt att du (precis som alla andra) ska kräva att få se din häst riden och kolla upp vilka rättigheter man har om det skulle visa sig att du har blivit lurad.

Även om hon inte ljuger så verkar det som hon tränar din häst alldeles för hårt, utan att ta hänsyn till den.
Det skulle jag aldrig acceptera!
Och om du vill se hästen, då ska hon visa hästen.
Den rids väl varje dag ändå? Då är det ju bara att du kommer förbi.

Usch, jag får rysningar när jag läser sådana här trådar, det finns så mycket rötägg i denna värld. :mad:

Jag tycker du skall åka och hämta hem hästen omedelbart, tjejen kommer ju med bortförklaringar hela tiden, det är ju uppenbart att det inte har ridits som det skall på din häst.
Driver man försäljningstall borde man ju som sagt innan, ha en tillgång till någon form av filmkamera, sen borde det ligga i hennes intresse att visa upp ett så bra resultat som möjligt, för att ge gott intryck, för hon vill väl ha fler kunder förstås?
Beter hon sig dåligt så får hon ju dåligt rykte istället.
Det måste väl finnas någon annan du kan lämna hästen till och få en ordentlig utbildning på den? Det är ju dina pengar som "rullar" iväg :smirk:
Hoppas det löser sig.

Om hon "inte har tid att visa hästen" lär det ju innebära att hon inte rider den... Annars kunde du ju komma ´vilken dag som helst, bara du får veta ungefär när hon tänkt att rida. Ring och säg att du gärna vill komma och titta, att det inte behöver vara en arrangerad visning utan att du bara vill se hästen riden, må vara att hon bara joggar den.
Det hela låter rätt suspekt. När jag jobbade i försäljnings/utbildningsstall hade vi i princip daglig kontakt med de ägare som var intresserade, en del kom och tittade flera ggr i veckan. Man behöver ju inte göra nån stor affär av det, hästarna hölls ju konstant i fint skick så det var ju inte tal om att det skulle ta tid att putsa upp dem lite för att ägarna skulle komma. Ringde de dan innan och ville kolla så bestämde vi en tid som hästen skulle ridas dagen efter. Var det dags för vilodag fick de komma dagen efter istället. Har man nån aning om hur snabbt ett dåligt rykte sprids i hästkretsar lever man efter devisen "kunden har alltid rätt". I detta fall att få se sin häst riden om detta efterfrågas...

Varför ringer du inte tjejen istället för att maila och sen sitta och vänta på att hon tar sig tid att svara, och kanske ljuga ihop bortförklaringar till varför hon inte kan visa hästen under ryttare. :confused:
Du kan sätta betydligt större press med ett bestämt telefonsamtal än med snälla mail.
Ring upp och fråga exakt vilken tid hon tänker rida din häst imorgon (eller nån annan dag), och meddela att du kommer att vara där då och se henne rida. Stå på dig, du har all rätt att kräva att hon visar resultat på det du förväntas betala för!
Du gör kanske bäst i att ta med en transport när du åker...låter som att den kan komma till användning.

Eleonora skrev:
*knapplån*

såhästen skulle inte ridas på hela helgen då alltså?? Så du kunde anpassa dig efter när hon skulle rida den??

Det här verkar bara mer och mer oseriös, du gör ju som du vill, men jag hade som sagt inte låtit min häst stå kvar där en dag till, den hade hämtats hem omg.

jag tycker inte det låter seriöst alls att hästen som är helt omusklad och otränad hlet plöstsligt skall kunna allt det å en ryttare som bara tar 3000kr i månaden är nog inte kunnig nog att utbilda hästen till den nivån ehller som hon påstår att den nu kan dom seriösa tar väl en 6-7000kr i månaden tror jag. ta hem hästen:cry:

*kl*
Lycka till med hästen! Hoppas att du får pengarna tillbaka om det är som alla misstänker.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 672
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 028
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
563
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama