Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

3
Träning Jag är medryttare på en nordsvensk brukshäst som heter Bella. Hon är 13 år, har i nästan hela sitt liv varit surugatmamma åt travföl...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: Luff
·
E
Träning Jag undrar bara om ngn vill dela med sig av lite övningar man kan göra med sin häst... Jag är skötare på en ridskoleponny, vilket...
Svar
7
· Visningar
874
Senast: ElinTure
·
Träning (Ingen aning om var jag skulle lägga tråden, så jag la den här eftersom klättring ju är bra för bakben och rygg och stärker - vilket är...
2
Svar
23
· Visningar
5 103
Senast: Elisha
·
Träning jag undrar över detta om hästar + annat hamlar i konflikt. 1) valack sliter sig, en hingst blir sparkad. hingsten sliter sig och...
2
Svar
20
· Visningar
2 210
Senast: My Beauty
·
M
Träning VEMS FEL ÄR DETTA: jag rider på en allmän väg där alla får rida igenom en gård, där står de bilar och transporter, men nu står de en...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 494
Senast: schelin_j
·
T
Träning Jag har planer på att göra någon form av test med 3 års hingsten nästa vår. Det är en arabhingst och jag undrar därför, vilka tester kan...
Svar
15
· Visningar
1 205
Senast: Ancor
·
W
Träning Jag har hört att man kan mäta sin 1-åring på just 1-årsdagen för att få ett ungefärligt mått på hur stor han kommer bli. Stämmer detta...
Svar
8
· Visningar
926
Senast: elle12
·
Träning Hjälp! Köpte en äldre ponny åt min dotter förra sommaren, han är väldigt ranglåg och har varit i utkanten av flocken hela tiden. Mitt...
Svar
6
· Visningar
1 392
Senast: hillevie
·
Träning Mitt russto är så fruktansvärt elak mot andra hästar!! Den enda som hon accepterar är hennes eget föl som nu är 1 år. Just nu är...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: kullerbytta
·
Träning Hur gör man det? Enligt det anvisningar som står i boken "Hästhållning i Praktiken" och hur ska man vara klädd? Har visat ponny på...
Svar
2
· Visningar
981
Träning Jag har ett stort problem som jag inte riktigt vet hur jag ska ta itu med... Har en häst som vanligtvis är väldigt snäll och foglig på...
Svar
4
· Visningar
777
Senast: elle12
·
M
Träning Nu vill jag ha bra tips på ledarskapsövningar och övningar för att förbättra relationen till sin häst, alltså ren förtroendemässigt...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: cristobal
·
L
Träning när någon frågar nåt om att rida hästen iform,, altså på tygeln,svarar många att man ska rida hästen bakifrån.. men alltså ingen...
Svar
12
· Visningar
2 359
Senast: Gwaeron
·
A
Träning Jag ramlade av för en tid sen och har gått gipsad i 6 v, och med kryckor ytterligare två. Min häst fick då semester. Nu har jag sett...
Svar
7
· Visningar
899
Senast: AnnaPaanna
·
R
Träning Jag vet inte hur man ska ta sig till med detta... Här om dagen fick jag reda på att en utav hästarna i vårat stall är jätte miss skött...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: RebeccaL
·
Träning Min häst ska provridas idag och när jag red henne igår så bestämde hon sig för första gången någonsin för att uppföra sig som en spattig...
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: Nixehen
·
Träning Kan ni några bra övningar som får hästen att söka sig frammåt neråt? Min häst rusar som sjutton i traven, men jag lugnar ner honom...
2
Svar
20
· Visningar
1 819
Senast: jennis
·
M
Träning har skrivit lite i en tråd under hästhantering nyss.. blir bara frustrerad, för ingen verkar förstå min filosofi.. de flesta verkar...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 231
Senast: pannkakssmet
·
Träning Bor i Halmstad och har kommit så långt att jag skaffat mig en karta över Hallands Ridled :banana: Är sugen på att rida en dagsetapp av...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: Koppen
·
V
Träning Någon som har något bra tips på hur man får upp konditionen på sin häst? Min häst börjar svettas efter en galopp..
Svar
12
· Visningar
1 179
Senast: satanic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama