Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Uttrycket att hästen kotar över, är det när man känner att hästen snubblar med ett bakben? Vet ngn vad det beror på? Detta är en...
Svar
1
· Visningar
1 201
Senast: solita_cna
·
A
Träning Jag har ett kbl sto som har skitdålig balans. Om man lyfter en hov så håller hon på att ramla. Jag har försökt att stretcha henne efter...
Svar
3
· Visningar
658
Senast: allroundhästarna
·
Träning Nu är det klart.... Nästa vecka åker lillkillen till stället han ska gå på bete på. Jag ville ha dit honom lite innan så han får vara...
Svar
6
· Visningar
907
Senast: lakrits
·
G
Träning Måste bara få berätta om min underbara häst. I går så red hon jag har hästen hos min häst och jag fick uppleva något som jag aldrig...
Svar
8
· Visningar
952
Senast: goindra75
·
Träning Jag är sugen på att visa russåringen på utställning i sommar men närmsta för hans ras, ligger 25 mil bort. Hade det varit en vuxen häst...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: AnnaPaanna
·
Träning Hmm.. en fråga ngående vaccination.. Mitt vaccinationskort försvann för ca 2 år sedan. Jag fick då grund vaccinera henne. Alltså...
Svar
4
· Visningar
672
Senast: asaria
·
S
Träning I mitt stall så har vi 2 hästar som INTE går så bra ihop..låt oss kalla dom för stor och liten. Det är 2 vallacker som vi ska släppa...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Jossantt
·
Träning Vilket är att föredra i början när de är ovana att åka trailer. Ensam eller med bästa kompisen som är lugn och trygg?
Svar
13
· Visningar
956
Senast: mimus
·
C
Träning Har precis läst ut boken hästar berättar av Tamara Baltzar. Och nu är jag totalt övertygad om att vissa människor fått gåvan att kunna...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 366
Senast: elvisS
·
I
Träning Fått hjälp av Tamara Baltzars bok \"Hästar berättar\" Jag lånade Tamara Baltzars bok häromdagen på biblioteket. Hon är ju en sk...
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: Spegelboll
·
Träning Jag har ett litet problem. min unghäst på 9 månader vill/kan inte backa ut ur transporten. Just nu går det ju att vända runt henne inne...
2
Svar
30
· Visningar
1 991
Senast: Bill
·
E
Träning Kollade lite på gamla trådar men tyckte inte jag fick fram vad jag undrade riktigt, hoppas det är okej att jag skapar en ny. Jag har...
Svar
5
· Visningar
802
Senast: Dova
·
L
Träning Den här tråden kanske redan finns någonstans (ursäkta isf) och jag vet att det är lite sent att lägga ut den nu... Men vad tyckte ni...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: marijaa
·
C
Träning Hur får man en häst att se att det är jag som bestämmer? Vad ska man göra för att få den att lita på en? Har ett litet problem med...
Svar
3
· Visningar
1 123
Senast: marijaa
·
P
Träning Jag behöver verkligen hjälp. Jag sköter en ponny. Hon blir inte riden så mkt, eller så mkt skött, och när man ska rida och kommer till...
2
Svar
27
· Visningar
6 424
Senast: danilo
·
D
Träning Vad tycker ni att ett 4-årigt halvblod som fått en normal utbildning ska kunna?
Svar
8
· Visningar
2 314
Senast: Beccizz
·
C
Träning Hejsan . Är fortfarande inte redigt haj på det här med försäkringar..:angel: Men kollat upp lite iallafall , men undrar nu om...
Svar
5
· Visningar
745
Senast: Masse
·
A
Träning Undrar om ni har era ston och föl ute på nätterna nu? Själv har jag ett föl på 1,5 vecka och vet inte om det är för tidigt att ha henne...
Svar
5
· Visningar
1 602
Senast: Dova
·
D
Träning Hallå!! Nu är det så att jag har en snart fem veckors hingst som har blivit helt galen! Han har varit super tam och nyfiken sen dag...
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: gamila
·
T
Träning När beridna högvakten/polisen köper in hästar gör de en bedömning av hästarnas psyke. Naturligtvis för att de ska klara av...
Svar
13
· Visningar
1 809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?

Omröstningar