Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ska jag måsta sluta me hästar?? ibland känns det som jag har gått blind o döv genom mitt hästliv. När jag får ett problem me kusen...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: Falun
·
O
Träning Någon som vet någon/några bra övningar man kan göra i skritt? Ska skritta min häst i 2 veckor i ca 30 min :/ Han är redan uttråkad och...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Osäker_
·
H
Träning Någon som har gått en kurs i NH ? Vad tog dom upp ? Hur länge varade den ? Hade du med egen häst ? Hur upplevde du dt ? Tacksam för svar
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Innis
·
E
Träning Jag har planerat att ställa ut min arabtös (2-åring) till våren och hoppas på tips från lite mera erfarna! Detta är nämligen min...
2
Svar
22
· Visningar
1 560
Senast: El Karisma
·
K
Träning Ska på hoppträning imorgon och ska för första gången köra hästen helt själv! Själva lastningen har gått jättebra dom senaste månaderna...
Svar
13
· Visningar
1 347
Senast: Katinka
·
S
Träning Nu har tiden kommit, jag har hittat hästen med stort H. "Problemet" är att hon är 3 år gammal och jag är van med 5+ år. Känner mig smått...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: Katinka
·
J
Träning Min häst får tyvärr inte ha sadel eller en körgjord eller liknande pga sår hon har över kroppen. Ska nu motionera henne på andra sätt i...
Svar
18
· Visningar
1 593
Träning Äntligen har man kommit hem från en lång dag på en rolig och lärorik clinic! :bump: åh, trött är jag! det var första gånen jag komi...
Svar
8
· Visningar
1 066
Senast: PrittePuff
·
J
Träning Jag problem med min D-ponny som har en vilja som är enorm. Vi har en kamp om dagen om olika saker. tex så är det hon som är ute och går...
2
Svar
22
· Visningar
2 027
Senast: Emale
·
M
Träning Jag har lagt den här tråden på hästhantering tidigare,men inte fått något gensvar, så nu provar jag här. Häromdagen var jag ute på...
2
Svar
31
· Visningar
2 499
Senast: Muppe00
·
Träning Nu har jag fått ett litet problem som kanske ni kloka hästmänniskor kan råda bot på..... Vi har en hage på andra sidan grusvägen med...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: Iris71
·
H
Träning jag har ett varmbold på 9år, som är väldigt snäll i all hantering men lite stirrig ibland, går jätte bra på banan i hopp o dressyr, men...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: horsepower
·
Träning Hej!! nästa vecka funderar jag på att åka på en föreläsning om john more. men började fundera.. pratar han svenska.. är det någon som...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Mirre
·
F
Träning Hej hopp Har jobbat på Island i 7 månader, med bl a hästar. Kommer snart hem igen och ska då ta hem mina älsklingar en fjording och en...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Fanny
·
F
Träning kanske dum fråga, vad vet jag? Iaf: Vad menas egentligen med klapphingst? :bow:
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Frida89
·
S
Träning Jag vill bara skriva av mig lite om min ilska...:mad: Skrev här förut om att jag hade en häst ute på foder...nu är hon tillbaka hos...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: 333
·
Träning min unghäst går inte att rida ut själv på, han bara vänder hem hela tiden, har prövat det mesta och han vänder sig oftast obehindrat...
Svar
17
· Visningar
966
Senast: Netted
·
Träning Tömkört mycket genom åren så kan en del iallafall. dock såg jag ett ekipage igår som tömkörde med tömen från lägsta sidoringen genom...
Svar
9
· Visningar
1 438
Senast: Susan
·
Träning Hämtar en 1 åring om en månad på en söndag och släpper honom direkt på hingstbete. Hästen har aldrig blivit lastad förut och bäst vore...
Svar
7
· Visningar
801
M
Träning Tänkte höra era erfarenheter om att skicka iväg en häst på inridning? Hur hittade ni inridaren? Är ni nöjda med resultatet? Hur mycket...
Svar
8
· Visningar
2 628
Senast: elle12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama