Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hur börjar man? Jag har ridit mycket unghästar. Men aldrig ridit in. Funderar på att köpa mig en ungponny. Han är inte mkt hanterad...
Svar
7
· Visningar
2 021
Senast: EB_
·
Träning Har stort problem, tycker jag i alla fall. Jag har ett danskt halvblod efter Michellino. Han är stor, över 175 och vacker som en dag...
2
Svar
31
· Visningar
2 669
F
Träning En olycka händer så lätt. I kväll var jag o en kompis o red, vi skulle som vanligt gallopera upp för skogs vägen, hon släpper hästen...
2
Svar
28
· Visningar
2 230
M
Träning tycker ni detta är rimligt?..på en ridskola där jag brukade rida har dom så kallade hoppveckor en gång i månaden alltså alla grupper...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: Panikie
·
R
Träning Möjligt att det redan finns nån liknande tråd men .. Nu är det såhär att min häst är ganska stark och tycker mycket om att springa...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: RamboOo
·
L
Träning Ska hämta hem min häst om några veckor. Men ett litet problem är att stallet där jag ska ha henne har släppt sina hästar på betet då...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: Blomman
·
Träning Har ett fullblod som är tänkt att bli min lilla fälttävlansstjärna Men tyvärr finns det en del problem...hon avskyr tränsbett eller...
Svar
13
· Visningar
1 010
Senast: Bonde456
·
Träning Jag har ett problem, min häst är en väldigt otrygg individ. Vi har kommit så långt att vi kan jobba på utevolten/i ridhuset relativt...
Svar
13
· Visningar
1 217
Senast: MiaMaria
·
N
Träning har en häst på ridskolan jag är på som är inte den snällaste. om man går förbi honom sparakar han efter en. och om man t.ex står...
Svar
5
· Visningar
1 258
Senast: NovaAngel
·
C
Träning Hhur bygger man upp ryggmuskler till en häst? han har inga ryggmuskler, men han svankar inte heller. Hur gör man? tips på övningar?
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: Messy
·
Träning min 5 åring och jag ha problem med att rida på volt .... vi kan inte trava en rund ring så fort vi kommer till ett ställe försöker han...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: zazza girl
·
C
Träning ..Vi har en varmblodsvallack på 8 år. Han är under inridning och vi har ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: crux_ansata
·
A
Träning Har ett sto som är ledare i sin lilla flock bestående av 3 hästar. Hon accepterar inte att jag tar in henne själv från hagen eller att...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: singoalla_nu
·
M
Träning Har nu sålt min gamla häst och ska nu ev. köpa en 6-åring. Hon är inte speciellt utbildad, och hon ska bli en bra dressyrhäst. Ni bukare...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: summerjippo
·
C
Träning Om detta finns det säkert en tråd om, men vet inte vad jag ska söka på. Problemet är denna kamp om maten i hagen. Vi har tre hästar...
Svar
4
· Visningar
757
Senast: Minizapp
·
S
Träning ursäkta om jag gör ngn upprörd.... har han erkänt att han ljugit ihop boken än?
7 8 9
Svar
163
· Visningar
10 106
Senast: Camillaedholm
·
Träning Som nöjd och glad fritidsryttare med tillgång till näpet arabsto 4 ggr per vecka borde ju allt vara toppen - och visst känner jag mig...
2
Svar
35
· Visningar
2 161
Senast: anja
·
C
Träning Jag och min kompis ska börja rida en häst nu i sommar och han är inte så välmusklad och väääldigt stel! Så nu skulle vi vilja veta alla...
Svar
6
· Visningar
1 470
Senast: 333
·
Träning Ja så som det står... Ni förstår nog.:D
2 3
Svar
48
· Visningar
3 382
Senast: X_tremless
·
V
Träning Är orolig i förtid... Jag har betäckt mitt sto i april. Hon är van att alltid gå ute, dygnet runt/året runt. Men fölet "kan" det...
Svar
6
· Visningar
988
Senast: Muppe00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama