Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hur introducerar man bäst en ny häst? Min häst har stått ensam ett par månader och ska nu få en ny kompis och jag vill verkligen att...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: Irona
·
J
Träning Hej, vad har ni för åsikter angående löshoppning (handledd av erfaren tränare)? Är det bra med löshoppning, om hästen är lite utav en...
Svar
4
· Visningar
2 033
Senast: Vallabon
·
Träning Det finns ju många olika åsikter om vad för sadel man ska/inte ska rida/rida in unghästar i. En del hävdar att man absolut inte ska rida...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 671
Senast: linafina
·
Träning Hej ! Jag hittade en internetsida förut,med nh tränare i olika delar av sverige..Fanns en kurs jag ville gå på,så jag vill jätte gärna...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: LIA
·
C
Träning Undrar om det är några andra som har suttit i denna situationen.. Har ett 5-årigt sto som jag har fött upp själv. Hon var världens...
Svar
10
· Visningar
1 492
Senast: Chica
·
Träning Har nyss köpt en häst, urgo och snäll på alla möjliga vis. Finns ett problem bara och det är ett ganska jobbigt och krävande problem...
Svar
3
· Visningar
720
A
Träning Jag funderar på att börja med de med min åring. Men har lite funderingar. Har mailat på deras hemsida men inte fått svar :confused...
Svar
6
· Visningar
955
Senast: Tussilago
·
M
Träning att rida på denna ponnyn när jag är så stor...
2
Svar
34
· Visningar
2 355
Senast: Ellinor_max
·
E
Träning Jag har en tendens att luta mig framåt när jag rider, och jag vet inte vad jag ska göra för att träna bort det. Men det är bara när jag...
Svar
9
· Visningar
962
Senast: Ivylin
·
M
Träning Hej Jag undrar om det finns någon som kan ge mig lite tips. Det är så att jag för 1 vecka sedan köpte en vallack, När vi hämtade...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: Ambra
·
S
Träning va ett tag sen jag va i kontakt me hästar, har de senaste åren bara tränat hund, och nu till frågan. Min uppfattning är att uppfostran...
2
Svar
27
· Visningar
1 727
Senast: Yrja
·
T
Träning har någon en video/dvd att sälja med monty roberts som gäller lastning. jag måste bara ta tag i att lastträna min häst. om jag har...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: Smultronblomma
·
J
Träning Hästen jag hämtar hem om ett tag har blivit rejält skrämd för att hoppa,även fast han är jätte duktig och verkar älska det- han har...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Jo_bo
·
Träning Jag har alldeles precis börjat ta mina första stapplande steg i NH-världen - spännande, men uj vad svårt. Jag försökte jobba från marken...
Svar
12
· Visningar
1 115
Senast: Smultronblomma
·
J
Träning Hästen jag hämtar hem om ett tag har blivit rejält skrämd av att hoppa, han är jätte duktig och verkar älska det- men han har tyvärr...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: Trissa
·
T
Träning Hur klarar ni er med att få tiden att räcka till ? Gnäller inte era partner om att "du bara håller på med dina hästar o gör inget annat"...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 254
Senast: axel
·
S
Träning Hej!! Min häst har sedan ca 5 år varit "rädd" för cyklar. Jag har inte en aning om vad som kan ha hänt, det bara var så en dag. Jag har...
Svar
13
· Visningar
1 593
Senast: Korven
·
M
Träning Har hört olika synpunkter på dessa två alternativen. Själv både longerar jag och tömkör mitt halvblod. Anser ni att man kan galoppera...
Svar
13
· Visningar
930
Senast: mackan
·
S
Träning hejsan! när jag rider min travare så sänker hon ryggen och går med huvudet högt upp samt drar i betet. Det här förekommer bara då när...
Svar
12
· Visningar
1 141
Senast: Daimie
·
T
Träning Damen i fråga är en 5 årig korsnings ponny mamma irländare och e: flyinge artist. Hon är en väldigt tjaffigs i munnen och svår att ge...
2
Svar
25
· Visningar
2 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka