Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Vad ska man göra när hästen vänder sig om och vill gå tillbaka hem igen om man är påväg ut på en ridtur och den kickar av en så fort man...
Svar
10
· Visningar
2 826
Senast: Arsozah
·
Träning Har lastat och åkt iväg med min häst massa gånger. Ibland har han tvekat lite med att gå in i transporten men det har räckt att nån...
Svar
8
· Visningar
741
Senast: Seabaz
·
Träning Jag drar hela historien kort. Brasse har varit världens snällaste häst i transporten. Man har inte ens märkt av honom. Förra vintern...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: antiloop8
·
Träning Om du red på en häst (ute eller inhägnat) som drog iväg i galoppen, skulle du höja eller sänka handen för att få stopp på den? Varför...
2
Svar
26
· Visningar
2 731
Senast: Docka-93
·
Träning Har ett sto på 6 år som har varit väldigt svår att lasta, eller ja, hennes lastning svårigheter har skiftat i perioder, en period gick...
Svar
8
· Visningar
925
Senast: Messy
·
D
Träning Sålde en mycket fin D-ponny för ett par år sedan. Ponnyn hade deb. LA i hoppning med bra resultat samt hade ganska många placeringar i...
Svar
9
· Visningar
1 326
Senast: caos
·
Träning Till stallet kom för ca en månad sen en nykastrerad kille på sju år. Han har alltså varit hingst och är inte så van vid sällskap, och är...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: danilo
·
L
Träning Ni som både har häst och hund hur gör ni med ridningen? Låter ni hunden följa med er när ni rider ut? Har ni i så fall tränat hunden på...
2
Svar
25
· Visningar
2 120
Senast: Kringlan
·
E
Träning Hejsan! Jag har en medryttar häst som är väldigt känslig på skänklarna. Vad ska jag tänka på? ex. När jag ska fatta galop m.m.? Har...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: thyrniròs
·
C
Träning Vad tycker ni om Parelli? Jag har nu jobbat i ett stall dar det tranas mycket efter Parelli. Jag har ocksa fatt erbjudan att aka ner...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: CaliforniaSwed
·
L
Träning Hjälp mig! Jag bor på några öar där det finns kanske 5 isisar, och det vill inte jag rida. Visst, de kanske är jätteduktiga etc, men...
Svar
2
· Visningar
2 049
Senast: grimur
·
Träning Jag blir snart knäpp på min unghäst! Varje gång jag ska kratsa hovarna på henne så försöker hon lägga sin ner. Bara på framhovarna, hon...
Svar
19
· Visningar
1 553
Senast: Tussilago
·
N
Träning Carrotstick är det som en "längre" arm eller vad? har inte förstått det...:S ska på nh kurs snart å tänker komma igång på allvar å träna...
Svar
4
· Visningar
930
Senast: CaliforniaSwed
·
M
Träning En häst på ridskolan är rädd när regnet smattrar på ridhustaket. Bomull i öronen brukar hjälpa, men hur långt in ska man sätta...
Svar
6
· Visningar
954
Senast: mirage_
·
A
Träning När allt förarbete är klart och man suttit på hästen för första gången, vad gör ni då? Hur ofta rider ni? Hur länge varje gång? Hur...
Svar
7
· Visningar
1 278
Senast: Panikie
·
Träning Jag har en 1-årshingst som är hur snäll och go som helst. Har alltid varit kolugn det enda som har varit lite krångel med är att bli...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Jappeloup
·
Träning Vad brukar ni göra när ni tömkör? Några speciella skojiga övningar som är nyttiga som ni vill tipsa om?
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: evis
·
Träning ;) Jag har ridit igång min häst sedan påsk och det går bra MEN När vi rider ut och när vi tränar i padocken så slår hon tjurigt med...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: mysko
·
M
Träning Hejsan!!Vet inte om jag lägger den här tråden rätt nu, men jag chansar. Tänkte höra om man kan få en häst som är lite trög och seg att...
Svar
7
· Visningar
1 101
Senast: marina w
·
P
Träning Min häst har på senare tid blivit svårlastad. Hon är så otroligt smart så jag blir galen vid lastning. Transporten är hon inte ett dugg...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: tossan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama