Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning hej! :D jag har en travare (en riktig arbetsnarkoman) som har stått typ hela vintern. nu på senare halvan har jag ridit han ibland...
2
Svar
38
· Visningar
2 358
Senast: Netted
·
M
Träning Min häst har väldigt lätt för att tappa intresset och lessnar fort. Han e även lite trög emellanåt. Jag försöker att variera så mycket...
Svar
4
· Visningar
1 210
Senast: Frajda
·
F
Träning När började ni hoppa in era unghästar under ryttare? Tips på bra "övningar" som man kan börja med?:bump:
Svar
3
· Visningar
757
Senast: hillevie
·
E
Träning Hejsan! Hur lär man en häst att gå i form? "ner på tygeln"? Eller kommer hästen på det automatikst efter ett tag? hm :crazy:
Svar
4
· Visningar
1 605
Senast: Choklad
·
L
Träning Hej! Jag är en tjej som vill förbättra min ridning, men har bara tillgång till häst en gång i veckan. Så nu vill jag veta ALLA tips ni...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: Spiggen
·
G
Träning Äntligen blev det ett sto. Men nu till bekymmret. Ska jag köpa henne kommer min nuvarande häst bli avis om jag kommer med en liten...
Svar
18
· Visningar
1 070
Senast: goindra75
·
F
Träning Jag har ett litet "problem" som jag grubblar ganska mkt över nu. Jag har haft min häst sedan i oktober 05, hon är supersnäll att...
Svar
4
· Visningar
753
Senast: Fevernova
·
D
Träning Nu har det hänt.. Min häst blev otroligt rädd för något med vagnen på sig som han har haft massor av ggr. Vi har kört massor utan...
Svar
13
· Visningar
2 045
Senast: Sparf
·
S
Träning Hejsan Har ridit en ridskolehäst som går och ristar väldigt mycket med huvudet i skritt och traven. Hon är väldigt känslig för...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: 333
·
L
Träning Nu är det så här att jag började rida i Januari och tycker det är skitkul att rida. Så jag förstår inte hur jag ska klara mig hela...
2
Svar
20
· Visningar
1 407
Senast: Linda Lundquist
·
Träning Eller ja, hur lär man hästen att lungt följa med vid cykelturer? Har läst att det är ganska många som cyklar med sina hästar men hur...
Svar
16
· Visningar
1 246
C
Träning Har jätteproblem att få min unghäst bort från mig och ut på spåret både när jag löslongerar och har honom i lina. Han är supersnabb på...
Svar
15
· Visningar
1 604
Senast: thyrniròs
·
I
Träning Vad gör man om sin häst vägrar gå? :mad: i dag när jag var ute och red så var han ganska pig och lite små fjantig och sen helt...
2
Svar
28
· Visningar
2 378
Senast: Elisha
·
Träning Hur ofta tränar ni för instruktör? Jag ska börja träna för en som bor ca 6 mil fårn mig. Tycker ni att det räcker med 1 gång/månad?
Svar
12
· Visningar
1 023
Senast: Mitrolle
·
Träning Bör hästen få vila på bete för att det ska bli en ordentlig återhämtning? Tänkte på muskler, skalle, bara få vara häst och mysa på. Han...
Svar
17
· Visningar
1 247
Senast: axel
·
Träning Nu behöver jag ha lite hjälp med träningen av min islandshäst. Hans största bekymmer är att hän är fet. Han stod i tre veckor på grund...
Svar
5
· Visningar
1 287
Senast: Breccia_
·
Träning Ett flertal grimmor och grimskaft har gått sönder den senaste veckan. Pållan har kommit på att det är lätt att komma loss. Hon bara drar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 269
Senast: barfotadamen
·
W
Träning Det här är lite pinsamt men vad menar man med frammåtbjudning. Hör många som säger - Min häst har en sån bra frammåtbjudning. Men vad...
Svar
10
· Visningar
999
Senast: Gwaeron
·
L
Träning Jag har några funderingar... Är 22 år gammal och har ridit i över 10 år, varav 8 år på ridskola och 8 år som medryttare. Har haft 2...
2
Svar
21
· Visningar
2 053
Senast: LionQueen
·
E
Träning Hejsan! Har någon här någta förslag på hur man ska få en hästt att "sluta" dra upp huvudet? //Ein
Svar
3
· Visningar
739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka