Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning Min lilla prinsessa kan vara jätte dryg ibland. När hon svänger så svänger hon bara man tar liiite i tygeln. Å när man tex hoppat ett...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: Idrus
·
Träning Har två vackra varmblodstravare här hemma. Den ene, en herre på 11 år har alltid varit lite snubblig av sig, och jättestora stoet som är...
Svar
7
· Visningar
819
Senast: Jamtland
·
A
Träning När jag rider i paddocken, så blir jag tokig på min häst . Och det är inte bara ibland, det är varenda gång ! Jämt när man travar så...
Svar
16
· Visningar
1 257
Senast: Cilla
·
Träning Nu är det lite mer än tre veckor sen jag bytte stall och hästen jag har är ett 9 årigt sto. Hon gick i egen hage första veckan...
Svar
18
· Visningar
1 110
Senast: Vimsan
·
Träning Rider en 6 åring ibland på ridskolan. Underbar häst och jättefin och rida. Men han vinglar in mot mitten i traven. Försöker hålla...
Svar
4
· Visningar
926
B
Träning Har två ridtravare , Xena o Yrrol, som jag håller på och omskolar nu, den ena ska säljas och den andra ska jag ha kvar. Och som dom...
Svar
7
· Visningar
867
Träning för orutinerad häst vill jag ha:) han är inriden men inte utbildad för fem öre. Så tips på bra övningar för att bygga upp honom och...
Svar
6
· Visningar
2 721
M
Träning Ida när jag var och kollade på dressyrgruppen på den lokala ridskolan fick 2 av ryttarna i uppgift av ridläraren att hålla i...
Svar
14
· Visningar
1 335
Senast: Everloving
·
L
Träning Jo, jag kan ganska mycket om ridning. Men vad är det viktigaste när man har egen häst? Allt från hantering och utbildning till mat och...
Svar
7
· Visningar
862
Senast: bigganl
·
Träning Jag har diskuterat lite med min stallkompis som även hon är en Bukeist. Vi har lite olika syn på det här med täcka och inte täcka...
2
Svar
21
· Visningar
1 754
Senast: bigganl
·
H
Träning Jag har en häst som är importerad för ca 1 månad sen, han är super trevlig att rida o mycket snäll. problemet är o sitta upp, han bara...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: åsnan
·
E
Träning Vet inte om tråden ligger rätt... Jag har en medryttarhäst, och idag fick jag reda på att hon betäckts och väntar föl. Ägaren hade...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Emmaaaaa_
·
F
Träning Läste informationen om 3-årschampionatet på Flyinge i Oktober och om jag har förstått rätt så rids inte hopphästarna alls utan bara...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: Beccizz
·
M
Träning [HeY] Nu är det såhär att min ponny (sto) är väldigt bestämd av sig,det verkar nästan som att hon inte vill lyssna på oss människor...
Svar
5
· Visningar
820
Senast: Kluns
·
Träning Min kompis sa häromdagen att när hästen skummar grönt skum ur munnen så är den spänd i käken eller något sånt. Alltså att den typ kväver...
2
Svar
37
· Visningar
2 560
Senast: Bill
·
A
Träning Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden, men jag försöker väll med här. Någon moderator får väll flytta på den i annat...
Svar
8
· Visningar
1 475
Senast: Angely
·
Träning Jag rider en ny stjarna ;) nu, en trearing. Jag rider nan gang i veckan, har ingen aning om hur han gar resten av tiden (kan inte prata...
Svar
10
· Visningar
869
Senast: Amelique
·
Träning Springer i från jobb... vad gör ni då? hästen i fråga är kollad Ua av vet.tänderna fixade för någon månad sedan.Utrustningen...
2
Svar
28
· Visningar
2 018
Senast: Gwaeron
·
A
Träning när hästen skummar i munnen , vart har den jobbat då ?:confused:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 300
Senast: TheDot
·
E
Träning Håller på och skolar om min ridtravare för fullt nu, eller skolar om, hon är endast riden dom senaste 5 åren men nu är det lite...
Svar
3
· Visningar
867
Senast: Eem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama