Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Hejsan! Jag rider nu en mkt pigg travhäst, "Har aldrig varit på travbanan" Men har mkt snabb trav och drar gärna upp huvudet. Kan man...
2
Svar
23
· Visningar
1 911
Senast: Koppen
·
Träning Vad brukar ni göra när ni rider ut? Alltså vad brukar ni göra för övningar mm.
2 3
Svar
48
· Visningar
3 593
Senast: Druvan
·
T
Träning Jag är så ledsen och orolig, tänk om Cikita inte vill komma till mig i hagen imorn nrä jag hoppade över etwt dike igår? Hon var helt...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Egonson
·
S
Träning Ett litet tips/påminnelse till er som inte vet om att man MÅSTE ha lädergrimma på hästen i transporten. Dels för att den går sönder vid...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 846
Senast: weeanna
·
Träning Tänkte att ni kanske ville kommentera formen på denna hästen. Hbl/fbl 5 år som inte blivit mycket riden pga kissing spines (som enligt...
Svar
9
· Visningar
1 469
Senast: Ireland
·
S
Träning Hej! Jag rider ett arabiskt fullblod som är otroligt segt. Vad ska jag göra för att få henne att bli piggare? Jag är ordentlig med...
Svar
9
· Visningar
2 183
Senast: Mitrolle
·
A
Träning Jag funderar på att göra en minisemester med min familj och mina hästar i sommar. Vi tänkte att vi ska rida/köra och tälta några nätter...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Smulu
·
L
Träning Som en del vet har jag inte haft min Christo så länge bara tre månader.Hade han ensam först men sen har jag flyttat han till ridskolan...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: Mitrolle
·
T
Träning Hur mycket tränar ni era 2 åringar? Självklart beror det på hur dom växt. Men skulle vara intressant att veta hur långt gånget era...
2
Svar
38
· Visningar
3 100
Senast: Mysaan
·
S
Träning Någon här som kan berätta hur det går till på kvaliteen?? Har aldrig förr varit med men känner att jag kanske får pållen i form till...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: snofflan
·
Träning Har ett fjording sto som jag har lite bekymmer med, önskar tips och hjälp om stretching/massage och annat som kan hjälpa! Mitt fjordsto...
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: TinyWiny
·
Träning Letar sällskap till min vallack. Jag skummar runt bland annonserna och försöker leta efter en vallack, men sto borde väl funka bra det...
2
Svar
24
· Visningar
2 015
Senast: hillevie
·
E
Träning Jag rider just nu en häst som har svårt för att ställa sig mot medellinjen, när man går på volt. Hon är väldigt känslig för skänklarna...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: rabarber2
·
E
Träning Ibland när jag ska rida och damen är lite flamsig när jag ska hoppa upp, det är en riktig surmärr:smirk: , så brukar jag köra lite NH...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: miabeib
·
H
Träning hur ser man vilken galopp man har? (när man rider) rider jag i ridhus eller paddock är det nåt jag känner, men är jag ute på en...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: Love_Maya
·
M
Träning Har köpt en travare som vi haft i några månader nu. Ända fårn början har han vart väldigt stressad, från början både vid ridning och vid...
2
Svar
38
· Visningar
3 237
Senast: Rockypro
·
A
Träning Hej !:) Jag har tänkt börja träna trick-trainig med min medryttarhäst(världens absolut finaste nordis!!:love: ). Tycker att det...
Svar
6
· Visningar
858
Senast: Grålly
·
J
Träning Blev lite fundersam över en tidigare tråd som jag startade där flera var emot benskydd under ridning... För mig känns det väldigt...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
10 559
Senast: SuperSpringBoy
·
S
Träning Nu har jag kollat runt lite på olika trådar men har inte fått något vettigt svar så nu startar jag en egen om galoppen. Jag har en häst...
2
Svar
28
· Visningar
2 361
Senast: SuperSpringBoy
·
E
Träning Hej! Jag rider nu en travare och undrar hur man ska få "sakta" galop?
Svar
3
· Visningar
799
Senast: elinxelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V