Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning heej jag her en isis som är välltigt rädd av sej och det brukar inte vara så vanligt på en isis att dom stäler sej på bakbenen och bock...
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: MiaMaria
·
Träning Kan man göra något åt en häst med älgskräck? Eftersom man aldrig vet när man kommer att träffa på en älg är det ju svårt att planera så...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: mimus
·
C
Träning Hej! Min ponny hugger i luften bl a när man tränsar henne. Hon började med detta för ett par år sedan när vi stod i ett stall med en...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: zillax89
·
Z
Träning Yep, nu har man problem i kommunikationen med den 5 dagar gamla fölungen Ringo. När han inte är med mamma tuggar han och visar att han...
Svar
14
· Visningar
1 115
Senast: zillax89
·
D
Träning Hej ! Jag har ett 10 årigt sto som nu på senaste gått in i transproten utan problem, men för tre veckor sedan tog allt...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Splittan
·
S
Träning Var ute på en 2½h tur i skogen igår på en av världens lugnaste hästar (när farsan är Good Furute blir det så), det kom en sulky bakom...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Whirlie
·
H
Träning har en "bekant" som har lite problem med pållen... hästen är FÖR orädd.. reagerar inte om h*n använder spö (från marken). sen vågar inte...
Svar
10
· Visningar
822
Senast: hopptossa
·
Träning Hur gör man för att få det? Så fort jag kommer in i paddocken med min pålla så blir hon seeeeg... :p Lyssnar knappt för skänkeln alls...
Svar
15
· Visningar
3 071
Senast: SuperSpringBoy
·
Träning Jag har flyttat hästen på ett kanonbra bete nu, med massor utav hästkompisar! Problemet är det att jag knappt får tag på honom i hagen...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: Elisha
·
Träning Hur långa pass är "normalt för en 3 1/2 åring att orka?? Tex hur många minuter är "normalt" att de orkar med om man rider ut i...
Svar
5
· Visningar
864
Träning Vet inte var jag ska lägga detta, men eftersom det handlar om hästens beteende börjar jag här. Moderatorn får pipa till om det blivit...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: Elisha
·
V
Träning Har ett problem med min sköthäst, när vi ska trava.. Han rids ute i skogen på hackamore, vilket gör att det är svårt att svänga och...
Svar
18
· Visningar
1 024
Senast: Venezuelas
·
S
Träning På torsdag ska jag och min kompis åka och provrida två islänningar, i hopp om att få bli medryttare på dem. Jag har inte ridit på ett...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: SaraM
·
Z
Träning Min tränare och jag är lite oense om treårstesten och ridprovet. Hon är emot att rida treåringarna för visning. Hon anser att man skall...
2
Svar
39
· Visningar
2 763
Senast: SLD
·
Träning Snart ska Bella flytta och vi åker ner med min boggie. Hon är juh så lugn i transporten. Men jag skulle vilja veta vad jag ska tänka på...
Svar
16
· Visningar
1 447
Senast: BusBarro
·
S
Träning min ardenner KAN inte stå bunden. jag lovar, och jag vet i f*n hur jag ska bära mej åt.. han sliter sig så fort han känner att han...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 066
Senast: Bill
·
Träning har en häst som inte bär sin rygg som den ska när man rider dressyr endast hobby ridning för lydnadens skull rider på martingal...
Svar
11
· Visningar
974
Träning Jag måste fatta ett beslut som jag gärna skulle vilja ha synpunkter på! Jag har blivit erbjuden att bli fodervärd på en riktig drömhäst...
Svar
6
· Visningar
1 015
Träning Ni som har eller haft era 1 åringar på bete,,,,,hanterar ni dom under denna tid (förutom verkning)? Låter ni dom bara vara och tar...
Svar
10
· Visningar
851
Senast: Hera
·
A
Träning vad exakt ska hästen ha på sig i transporten ? och på vilket sätt ska den stå fastbunden ? behöver hjälp, är ny på transportämnet ...
2
Svar
29
· Visningar
4 211
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?