Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning skulle longera min lånehäst igår men han blev helt knäpp och efter en stund gjorde jag illa handen och då tyckte jag att det var bäst...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: bigganl
·
M
Träning Hej! Det känns verkligen som att jag och min häst sitter fast i en ond cirkel just nu :crazy: Jag tränar regelbundet för tränare 1...
2
Svar
23
· Visningar
1 818
Senast: melinda
·
M
Träning kanske fel ställe att lägga denna tråd på men iallafall.har ni något7några råd för hur jag som ryttare ska kunna hålla mig kvar i sadeln...
Svar
12
· Visningar
1 070
Senast: Molli
·
F
Träning Det har säkert disskuterats förrut men ja har inte hittat något som passar..... vad gör det för skillnad för hästen om man rider med...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: fejko
·
L
Träning Hej. Jag har en ridtravare som jag har haft ganska länge nu. Han går jättebra i höger galopp och är jätteduktig på samling i den...
Svar
7
· Visningar
900
Senast: Zadir
·
Träning Några frågor: 1. Hur gammal är din häst? 2. Hur länge löshoppar du vid varje tillfälle? 3. Hur berömmer du din häst under...
Svar
9
· Visningar
1 491
H
Träning Dum fråga kanske, men hur transporterar man en minishettis? Dom kan ju inte få nåt stöd åt något håll i en vanlig transport, eller...
Svar
8
· Visningar
1 002
Senast: mizz
·
Träning Vet inte vart ska jag lägga tråden, flytta om den ligger fel ;) Jag har ett 8-årigt oldenburgermärkt sto, ädel och lätt modell...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: schelin_j
·
Träning Visst är känslan underbar när hästen valt att sammarbeta och lyssna? Igår gjorde jag min första join-up, jag har tidigare varit lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 041
Senast: _offa_
·
I
Träning Jag har en 4 årig häst som vi ännu inte har ridit så mkt mer än några månader. Nu har han lagt sig till med två jobbiga ovanor. Dels...
Svar
13
· Visningar
1 120
Senast: Zadir
·
N
Träning Min häst (5-årig isläning) är lättlärd och posetiv. Han kan alla gångarter och galoppfattning, stanna, svänga, rygga...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: ang
·
T
Träning Mitt första inlägg och jag är i hysteriskt behov av hjälp!!! Min häst har plötsligt börjat att kasta sig handlöst ur transporten vid...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: Tinglan
·
Träning Jag har fått problem med min häst.. inte från backen men från ryggen! Han har blivit "stallmodig" och vägrar gå hemifrån, får jag honom...
2
Svar
34
· Visningar
2 648
Senast: Zaida
·
Träning Har tagit mig an att rida till en häst i stallet, då han ska ut på foder. Problemet är dock att han dels är helt omusklad, fet, har...
Svar
10
· Visningar
1 611
F
Träning varför vill inte min häst vara ute? mycke gott gräs, inga insekter, bra kompisar, vatten, fint väder. så ingen anledning till o vilja...
Svar
7
· Visningar
1 166
Träning Hej Är det någon som har ett bra knep på hur man ska få hästen trafiksäker. Min ponny känner sig nämligen trängd varje gång vi möter...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Grålly
·
Träning Okej så här är det. Jag har nyligen börjat tömköra en ny häst som jag håller på med som inte är så jätte balanserad eller jätteskolad...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: Ireland
·
I
Träning Låter kanske som en konstig rubrik men jag rider ett fullblod som är väldigt nervös av sig och när han vänder och drar så är det ju för...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Bill
·
M
Träning Vad kan det vara för orsak till detta? :crazy: Hon har inte tidigare gjort det, jag har bytt hovslagare kan det vara pga felskoning...
Svar
16
· Visningar
5 108
Senast: Bill
·
Träning Min tvååring vill inte flytta framdelen. Jag har inga problem med att vända runt bakdelen på honom, räcker att jag snurrar repet eller...
Svar
12
· Visningar
1 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar