Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Hej allihopa! Jag har en fråga till er alla. Jag är en tjej på 14 år som har stort intresse av hästar och ridning. För tillfället så...
Svar
17
· Visningar
1 220
Senast: Fidelii
·
Träning Hej, mitt sto tar kortare steg på höger sida, oavsett om vi går på rakt spår, eller på volten i båda varv. Vad beror det på? Hur tränar...
Svar
18
· Visningar
3 404
Senast: bigganl
·
E
Träning Som rubriken lyder, hur har ni lärt eran arab stå korrekt uppställd (med tanke på utställning)? Beskriv gärna så utförligt som...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: MikaTela
·
G
Träning Tänkte först lägga tråden på Hästvård, men den får ligga här istället. Problemet: Mitt sto är så himla mobbat! Hon går i flock nu med...
Svar
15
· Visningar
2 440
Senast: oopsie
·
I
Träning Nu vill jag höra om alla icke halvblod (vilekn ras som helst +korsningar utom just halvblod) som är välfungerande allroundHÄSTAR...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 104
Senast: jinx
·
S
Träning någon som har något bra tips till en tjej som jättegärna vill börja o hoppträna men som samtidigt inte vågar. har ej hoppat över 1m på...
Svar
13
· Visningar
1 301
Senast: Polly_Mulle
·
Träning Min vallack har ett underligt beteende. Detta gäller mot mitt sto i första hand och han gör mig väldigt förbryllad. Mina hästar går...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Mysaan
·
P
Träning Jaha och nu gör jag ännu en till tråd :angel: Jag undrar hur ni som har hundar och JOBBAR med dom (alltså tränar dom och kanske tom...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Lazy Lady
·
J
Träning Hur rider man in en häst som är tränslad och sadlad, Hon är sex ¨år..vad börjar man med???
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: Pansi
·
A
Träning Hej alla hästmänniskor! Jag funderar på att ta hand om en foderhäst under ett år, och tänker fram och tillbaka på om jag verkligen...
Svar
15
· Visningar
1 929
Senast: Gisburne
·
M
Träning Hej på Er alla kloka bukefalister! Jag är lite nyfiken på hur snabbt/långsamt ni brukar "sätta igång" en häst som vilat från ridningen...
Svar
6
· Visningar
1 571
·
Träning Vilken är den bästa gångarten att rida i muskeluppbyggande syfte? Främst då ryggmusklerna. :bump:
Svar
16
· Visningar
1 280
·
Träning Har börjat tränsa Elvira när hon står uppställd på gången, bara för att hon ska få känna på bettet. :) Har gjort det några gånger och...
Svar
7
· Visningar
1 326
Senast: rocki
·
K
Träning Hej Visste inte riktigt var ja skulle placera denna tråden men..det får bli här.. Har haft en häst på foder som jag var sååååå nära...
Svar
11
· Visningar
1 468
Senast: orcide
·
L
Träning Hejsan, liten undersökning här bara. Jag undrar när ni fick börja hoppa efter att ha ridit på ridskola. Ja menar hur många år fick ni...
2
Svar
22
· Visningar
1 816
Senast: __joa
·
L
Träning Vi har 3 hästar/ponnysar i en hage,bara ston.Nu den sista tiden har den ena blivit rent för j....g i hagen.Värst mot den stora...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: Lill
·
S
Träning Hejsan! En av mina hästar har varit ute i skogen ganska så mycket, i skritt och trav. Men vi kör på en runda vi gått många gånger...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Alexandra_W
·
L
Träning Hej! Lade tråden först på NH - men kanske även någon på detta forum har några råd att ge?? Min häst lyckades för några år sedan komma...
2
Svar
35
· Visningar
3 204
G
Träning Jag har ett litet sto som jag tränar och tävlar.Har haft henne i ca.4 år och nu har ett problem kommit upp. Hon bockar när vi travar...
2
Svar
23
· Visningar
6 520
Senast: GloriaOrion
·
Träning Nu vet inte jag om detta ligger på rätt forum men visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden. Min häst har haft korsförlamning...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama