Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Hej Hej! Jag är 172cm lång och väger c:a55-60kg. Jag letar nu en ny ponny, men nästan alla är för små. Jag har provridit en ponny c:a...
Svar
9
· Visningar
1 047
Senast: Angely
·
Träning jo, jag undrar om det är någon som vet vad man ska göra med en super duper ko-rädd häst???? jag har precis blivit medryttare på den...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: Angely
·
Träning Har börjat hjälpa en tjej i stallet som rider en äldre varmblodstravare lite då och då. jag har gått Rik0 för ett par år sen och jobbat...
Svar
17
· Visningar
3 167
Träning jag har haft min nya häst i tre veckor på måndag. Hade lite problem i början men nu är hon helt underbar :love: tills man ska rida henne...
Svar
13
· Visningar
1 229
I
Träning Har ett problem som jag går å gnager på. Varje gång min häst åker trailer skaver han upp svansen och bakdelen. Har försökt med...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: suisyola
·
S
Träning Nu är det så att jag har haft en sköthäst i ungefär ett år, ett halvblodssto, som har varit som mer än en sköthäst då det bara har varit...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: sandrahedman
·
T
Träning när jag vill flytta min fjordkille med skänkeln t.ex när jag rider på en volt och vill öka den eller bara ställa honom inåt. så bryr han...
Svar
6
· Visningar
955
Senast: Emelie85
·
M
Träning Kanske lägger denna tråd fel?Misstänker att min lilla häst ej fattat det med vattenkopp. Någon som har något tips på hur jag kan lära...
Svar
8
· Visningar
1 179
Senast: Muffe
·
H
Träning Jag vet inte om jag placerar denna tråd rätt:crazy: ..men men... Här är problemet.. Jag skaffar foderhäst den 11:e Juni...
Svar
19
· Visningar
1 362
Senast: Giganten
·
T
Träning ja har precis köpt en ny häst och ska få hem den om några dar. grejen e att de e ett nytt stall både för mej och hästen så jag kan inga...
Svar
5
· Visningar
1 545
Senast: _paniiik_
·
  • Låst
Träning Jag ska skriva en etologirapport idag på hurvida människans kroppsspråk spelar någon roll i hanteringen av hästarna :) Jag har dock...
Svar
5
· Visningar
1 041
Senast: IngelaH
·
Träning har vart i kontakt med en tjej som ska sälja sin häst som nu är ca 1.50 hög och två år... kan man ha nån aning om hur stor den hästen...
Svar
12
· Visningar
1 542
Senast: hillevie
·
Träning Hur går man tillväga?
Svar
4
· Visningar
967
Senast: Luxi
·
G
Träning Visste inte om tråden passar bättre här eller under Grundutbildning. Mitt sto (7 år) lyssnar fruktansvärt dåligt på skänkeln emellanåt...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Gisburne
·
T
Träning Okej. Jag har nyss börjat rida min häst igen (tog en paus ett tag för det var så mycket i skolan). Min häst är väldigt outbildad...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: Aeternum
·
J
Träning Jag pysslar med ett 4årigt fjordsto som jag har stött på en del problem med. För det första så är hon otroligt "kaxig" från marken, rent...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: via
·
B
Träning Jag har varit intresserad av Horsemanship länge och gått på många kurser i det. Jag är långt ifrån proffs, men jag har hört mycket och...
Svar
18
· Visningar
3 516
Senast: waldorff
·
Träning Är det någon här som har koll på CS:s balans/sitsövningar? Och som kan förklara dem bra för mig?
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Kassiopeja
·
F
Träning vet inte om denna tråden är placerad rätt, men, men. Jag har ett nytt sto som rent ut sagt är en riktig gris. hon rör ihop att i...
Svar
9
· Visningar
1 113
Senast: Lickety
·
P
Träning Jag ska under en vecka rida en häst som jag bara ska skritta och trava litegrann. Men jag vet som inte riktigt vad jag kan hitta på...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Smulu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama