Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Detta är säkert en dum fråga, men vad "händer" om man inte tränar med sin häst utan bara rider ut i skogen. Visserligen kan man göra en...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: Lavinia
·
Träning Jag börjar bli lite sugen på att rida in min nyinskaffade häst, ett fyraårigt sto. Men jag är lite fundersam på hur ofta och hur länge...
Svar
13
· Visningar
1 578
Senast: Riley
·
Träning Ja, som rubriken lyder. Hur motiverar man en shettis till att jobba och få lite bättre kondis? Vi har en sällskapsshettis som vi också...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: Alazan
·
P
Träning Min häst går på bete nu i jättemysig hage. Problemet är att hon inte vill tas in när man försöker hämta henne, hon går undan så fort man...
Svar
7
· Visningar
1 436
Träning Vad skulle ni göra med en häst som så fort man fattar trav, far iväg i supersnabb trav, verkar stressad och är svår att stanna (tar...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: Ainon
·
Träning En av hästägarna i mitt stall (kollektiv stall) ringde mig idag och sa att det kommer en russhingst till stallet imorgon som ska gå med...
Svar
8
· Visningar
1 032
Senast: hillevie
·
K
Träning Jag är jätte sugen på att ställa ut min 2 åriga valack... MEN.. jag har ingen aning om vart det finns någon utställning här i närheten...
Svar
2
· Visningar
622
Senast: _Runaway_
·
M
Träning Hej! Eftersom ingen verkar vilja svara i min andra tråd om "slö häst-utan rygg?" så provar jag med en ny fråga här istället ;) Som jag...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: tuffer
·
E
  • Låst
Träning Vet att den här tråden har varit uppe förut men fick inte något svar så jag frågar igen..var kan man köpa KFH film ?? Skulle vara så...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: IngelaH
·
D
Träning Har aldrig sett hans arbete utan bara läst förut. Blev helt facinerad trots att det var ganska kort om hans arbete. Han hjälpte en som...
Svar
8
· Visningar
1 175
Senast: Smultronblomma
·
L
Träning Det är inte tid ännu men ändå... vad gör ni efter hingstbetet med era hästar? vilken "träning"? Stå på gången och all stallvård...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: Love_energy
·
T
Träning Hej! Jag har en unghingst som aldrig haft något problem med att ha vattenhinkar inne i boxen. Och så nu plötsligt i våras började han...
Svar
11
· Visningar
1 937
Senast: Bill
·
E
Träning Jag rider nu en häst som gärna drar upp hududet och koncentrerar sig inte då. Hon ökar då gärna traven med, eftersom det är en travare...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Gisburne
·
T
Träning Har alltid trott att de har varit jättebra o klättra mycket, vi har en väldigt brant backe här hemma som vi brukar träna i. Men nu för...
2
Svar
39
· Visningar
2 605
Senast: axel
·
N
Träning Hej! Jag undrar hur jag ska göra för att få min häst att hålla takten när vi travar?Hon liksom accelererar.....och jag vill trava i...
Svar
7
· Visningar
1 642
Senast: nyponros
·
B
Träning Någon här som kan lite holländska? Har en häst dom kommer från holland har inte varit här så länge och ibland känns det som hon inte...
Svar
18
· Visningar
1 857
Senast: KungTulle
·
C
Träning Jag vet inte vad jag ska göra för "övningar" el. liknande med medryttarhästen jag rider western med. Vi rider ju bara ut i skog och...
Svar
2
· Visningar
674
Senast: majola
·
T
Träning Hej! Jag har funderingar på att skaffa häst, men är lite osäker på om jag kan "tillräckligt" mycket... :confused: Jag är 17 år och det...
Svar
16
· Visningar
2 545
Senast: Welsh
·
C
Träning hej. jag har ett varmblodsto på 12år. hon har tävlat i trav hela sitt liv. stått i 2 år nu. har endast blivit riden några få ggr, och...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: Star Master
·
H
Träning Vi hämtade en ponny till våra barn för 2 veckor sedan. Hon är 5 år och har bott på samma gård med andra hästar hela livet. Vi har inga...
Svar
18
· Visningar
1 131
Senast: Sazalamel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama