Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning ny tråd* Gjorde en annan om förra veckans händelse. Men trots det behöver jag bara allmäna råd om hur man tränar hästen att vara utan...
Svar
7
· Visningar
935
Senast: Tibra
·
Träning En fyraåring som jag känner blir väldigt spänd och vill komma undan när man ska sadla honom, lägga på täcke, lägga på tömkörningsgjord...
Svar
10
· Visningar
1 838
Senast: My Beauty
·
Träning I vårt stall är vi sex st hästägare och nio hästar. Jag & sambon har varsin, en kille har två, en tjej har en och det äldre paret har...
Svar
17
· Visningar
1 634
Senast: Megs
·
Träning Jag har köpt en ny häst, 4-åring, fbl. Nu till bekymret, hon är alldeles för snabb igaloppen. Den förre ägaren hade fått rådet att låta...
Svar
13
· Visningar
1 385
W
Träning hur stretchar ni era hästar efter ett pass? vilka delar stretchar ni och hur gör ni? en jag känner gör på ett väldigt konstigt sätt, men...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: månFare
·
I
Träning Hej! Kanske lite onödig tråd men jag måste bara få skriva av mig lite hur glad jag är att äntligen ha lärt mig att rida min sköthäst...
Svar
7
· Visningar
1 091
Senast: Lihna
·
G
Träning Halloj! Min häst har en ENORM bakdel med muskler, men tyvärr inte ryggmuskler. Några som har några tips på olika övningar.Just nu går...
Svar
7
· Visningar
1 127
Senast: Athos
·
E
Träning Det är så att jag kanske får hyra en häst i höst och dela den med en annan tjej. Men jag provred en annan häst för nån vecka sen som jag...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: sippsa
·
Träning Många hästar tar upp ena frambenet när den äter. Varför?
2
Svar
23
· Visningar
2 974
Senast: Ellinor *
·
F
Träning Idag när jag var ute och gick med min hund träffade vi en kvinna som var ute och cyklade med sin shettis vid sidan av cykeln, vi...
2
Svar
22
· Visningar
3 068
Träning Jag är mer än ovan på att lasta hästar. Därtill tycker jag det är nervöst och obehagligt! Med andra ord så behöver JAG verkligen...
Svar
7
· Visningar
1 037
Senast: sandia
·
S
Träning Jag behöver lite tipps på vad jag ska göra när hästen jag tränar drar utåt från cirkeln. Först går han runt mig men sen drar han ut hela...
Svar
6
· Visningar
1 117
Senast: CaliforniaSwed
·
M
Träning Har hand om ett 6årigt hannoveranar sto , ihop med hennes ägare! Som ska utbildas till dressyrhäst , hon har super lätt för sig osv...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 996
Senast: sandia
·
E
Träning Hur tillrättavisar/hanterar ni en häst som har noll respekt för människan? Kliver rakt över en, drar i väg, verkar inte medveten om att...
2
Svar
38
· Visningar
2 469
Senast: babsan
·
T
Träning Hur får man hästen att länga på stegen (går det? :p ) Har ett litet sto som tar så små steg... I traven känns det som om man sitter...
Svar
4
· Visningar
1 074
Senast: via
·
Träning Jag gjorde något som många skulle anse som dumt.. Men det var en cool känsla! Jag hoppade upp på mitt 20 åriga arabsto då hon inte...
Svar
10
· Visningar
1 172
Senast: Niki
·
S
Träning Ska snart åka och privrida en 03:a som jag kanske ska köpa el. ha på foder. Den är riden på och kan galoppskänkel, hoppad 70-80cm. Jag...
Svar
13
· Visningar
1 367
Senast: WindyExit95
·
Träning Jag har väldigt svårt att få min ponny uppmärksam mot mig när vi rider ut. Han är väldigt springig då och vill inte slappna av, så han...
Svar
7
· Visningar
941
Senast: olmea
·
Träning Har en ettåring halvblodsvalack som är hur go som helst att hålla på med! Så länge det finns andra hästar i närheten dvs... Han går nu...
Svar
14
· Visningar
1 079
Senast: Luleå
·
T
Träning Jag undrar hur mycket några raser orkar bära egentligen. På ridskolorna jag ridit på sätter dom upp hur stora människor som helst på hur...
2
Svar
24
· Visningar
2 485
Senast: moonlightgarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar