Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning Jag har läst tidigare inlägg om transport av föl. Har ändå två frågor inför att vi ska åka med sto och föl till sommarbete: Vilket är...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: Quinn
·
Träning vad gör ni när all motivation är borta? tänker främst på er som inte har egen häst. låter ni bara bli att rida?
Svar
9
· Visningar
914
Senast: Becca85
·
Träning Vet inte vart den här tråden passar men men.. Det är så här att jag har ett eng. fbl sto på 7 år som är lite egensinnig av sig. Hon är...
Svar
5
· Visningar
764
Senast: DeCloe
·
P
Träning Jag har en 5 årig häst. Som jag nu har blivit rädd för. jag har aldrig i mitt liv varit rädd för hästarna och jag vet inte hur jag har...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Pirat
·
E
Träning Är inte säker på om denna tråd ligger rätt men men.. Ska förhoppningsvis köpa en 16årig halvblodsvalack som har vilat i två år pga...
Svar
19
· Visningar
1 186
Senast: wiidow
·
E
Träning just nu har jag en "gammal" travare uppfödd av Jhonny Takkter. Hon gick av banan som 4åring. undrade om det finns någon annan men gammal...
Svar
5
· Visningar
1 980
Senast: wiidow
·
B
Träning Insåg för ganska länge sedan hur fel jag rider Bla så tar jag för mycket i tyglarna, har balansen i tyglarna, lutar mig framåt när jag...
2
Svar
29
· Visningar
4 103
Senast: Ellinor *
·
F
Träning Har en 4-årig valack som i princip var inriden och klar. Dock har han haft ett uppbehåll under hela våren men aktiverats i form av...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: stommen
·
K
Träning den sista mars flyttar jag min kuse för fjärde gången på mindre än 2 år. han är så fruktansvärt tuff i huvudet o skarp så det inte är...
2
Svar
30
· Visningar
2 618
Senast: Koppen
·
S
Träning ska man överhuvedtaget longera en unghäst för motions skull eller vad tucker ni. min fodervärd longerade min 3 åring var och varannan...
2
Svar
25
· Visningar
2 889
Senast: tashinajess
·
Z
Träning Jag är SÅ förvirrad. Sen jag började rida western har jag börjat fundera en hel del över vad våra signaler ger för inverkan på...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: zillax89
·
T
Träning min fjording lyssnar inte längre på "bromsen":( Det går varken att göra halt eller sänka farten. När jag rider för en tränare så...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: SaraXX
·
W
Träning Alla ni som rider lektion, lägger ni märkte till hur de andra i gruppen rider? Jag frågar eftersom jag tycker att jag rider sämst i...
Svar
8
· Visningar
902
Senast: todde
·
W
Träning Ni som rider på ridskola. Hur många gånger i veckan rider ni? Vad gör det för skillnad att rida exempelvis 1 eller 2 gånger i veckan...
Svar
11
· Visningar
948
Senast: todde
·
F
Träning Om 2 fälttävanshästar som blivit sparkade, den ena sâ illa att den mâste avlivas(benet av). Detta skedde tydligen hemma i deras hage...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 761
Senast: Alazan
·
I
Träning Hur tidigt kan man börja träna cavaletti med en unghäst? Och har någon några tips på enkla och bra dressyrövningar man kan göra med...
Svar
1
· Visningar
2 195
Senast: Gisburne
·
V
Träning Hur vet man när det är dags att slänga in handduken? Jag har haft min häst i 6 år och han är världens goaste häst! Han har dock varit...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: mij
·
E
Träning Har en travare på foder ( är nu ridhäst ). Hon är inte tittig på hinder, men är väldigt het och är inte sen med att riva. Hon är väldigt...
2
Svar
21
· Visningar
3 634
Senast: Gisburne
·
Träning Vet inte om detta är rätt forum, men annars får moderator gärna flytta tråden... Jag hjälper ibland till att rida en häst som är...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Husmusen
·
S
Träning Hej!:D Jag har börjat att rida på Balder en ardenner på 15år som står i stallet.Han har blivit mkt riden som unghäst,på senare år har...
Svar
9
· Visningar
2 030
Senast: satanic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama