Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Nån som har några erfarenheter av provridning. Är så nervös inför detta :D . Ska man rida lite volter och känna lite lätt, och ska man...
Svar
9
· Visningar
1 351
Senast: starcraft
·
L
Träning jag rider en 7 åring 3-4 ggr/vecka och hon börjar nu komma i kondition att börja jobba. Problemet är att jag har aldrig utbildat en häst...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Lundby_love
·
Träning Håller på att utbilda en häst. Han är lite äldre så man kan inte kalla han unghäst. Men han är väldigt sen inriden. Men nu undrar hur...
Svar
15
· Visningar
988
Senast: mackan
·
K
Träning Jag har tänkt lite på det här med ridning och horsemanship och hur det inte alltid går ihop. Hur gör ni med er ridning? Rider ni bara på...
Svar
15
· Visningar
2 465
Senast: Koppen
·
A
Träning Hej! Jag har en liten fråga. Min (nu fyra år) unghäst "reds in" i maj förra året. Hon satts på ca 15 ggr och skrittades och...
Svar
10
· Visningar
1 301
Senast: Docka-93
·
W
Träning Till hösten kommer jag och Ida (ciliega) troligtvis att få en chans att rida in ett 3 årigt sto, Cayola (Come Fast** - D-Day) som har...
Svar
1
· Visningar
1 294
T
Träning Hejsan! jag har ett stort problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig lite med. Jag har två nordsvenska travare som är 10 år gamla som...
Svar
3
· Visningar
1 002
Senast: Bill
·
Träning Jag har haft problem med ridrädsla och därmed också att hantera min sköthäst ett tag, men mår ganska bra igen. Vill dock inte utsätta...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: Mimsan
·
Träning Hur belönar ni era hästar? Det finns ju lite olika filosofier. Själv ser jag inte kopplingen mellan arbete och mat. Jag använder alltså...
Svar
16
· Visningar
1 075
Senast: Kivina
·
Träning står i ett stall nu där det bara går min häst,och en till! men till problemet är att den andra hästen kan inte lämnas själv..:crazy...
Svar
5
· Visningar
997
Senast: Fibusen
·
V
Träning Ska köpa min första egna häst nu *whii*! Kommer att skaffa en varmblodsvallack men vad tycker ni är lämplig ålder? Har tittat en på 6år...
2
Svar
37
· Visningar
2 635
Senast: Sparf
·
A
Träning Min häst går bra att lasta,men när vi åker sparkar hon på framdörren och är orolig hela tiden. Är det någon som har något bra tips...
Svar
7
· Visningar
825
Senast: fejko
·
T
Träning jag tycker så synd om min häst.. han har så otroligt ont av alla insekter som bits..:cry: han får stora knölar överallt på kroppen och...
Svar
6
· Visningar
1 063
Senast: Tjalfe
·
Träning Nu har jag vågat mig på att ta några små hopp:eek: och jag undrar hur högt man kan hoppa innan det blir svårt att sitta i dressyrsadeln...
Svar
12
· Visningar
6 799
Senast: Bison
·
J
Träning Vet inte vart jag ska skriva det här men i af.. Ska få min första häst snart ( har inte bestämt när vi ska hämta henne):D Hur gör...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Tappsveden
·
Träning Jag är nybliven medryttare på en sexåring som är lättskrämd och gärna bockar, backar och sticker då h*n blir skrämd. En annan häst som...
Svar
10
· Visningar
1 140
Senast: Houdinie
·
S
Träning Min häst älskar att duscha, men på hans villkor. han blir otålig o står o krafsar i luften och på marken om jag inte bara spolar honom...
Svar
8
· Visningar
742
Senast: tuffer
·
F
Träning Hej jag undrar lite om NH. Jag håller själv på med det lite grann, mest med de 7 lekarna och andra liknande övningar. Jag undrar om...
Svar
8
· Visningar
954
Senast: Fire-Eye
·
Träning hej! Jag har nyss blivit medryttare på ett sto, modell lite större. Jag har bara "träffat" henne två gånger sedan ägaren köpte den...
Svar
10
· Visningar
1 021
Senast: bubbel
·
Träning Min häst är jättetittig ute. Hon är inte rädd för maskiner, tittig på hinder rädd för ljud eller så men däremot är hon jätterädd för...
Svar
17
· Visningar
1 289
Senast: cristobal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama