Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Jag har en b-ponny som är korsning welsh cob och shettis. Han håller på att utbildas, igår när jag var ute och red så fick han in en...
Svar
12
· Visningar
1 050
Senast: Egonson
·
K
Träning OJ,vad jag är trött och matt av värmen. Jag är glad att jag red tidigt i morse, för nu på kvällen blir det ju aldrig svalt! Hur har ni...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 124
Senast: eldhroka
·
S
Träning Hej! Jag undrar om det är någon som vet hur man lär hästen göra en "rollback" (western)?Hm, undrar om det stavas så...:confused:
Svar
3
· Visningar
665
Senast: zillax89
·
Träning Min 2 åriga varmblodstravare behöver nu få lite motion. Så jag ska börja öva tömkörning med henne vilket jag gjorde i dag. Valde...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: Mysaan
·
Träning Behöver hjälp. Ny häst på halsen som jag ska ta hand om över sommaren. Arab, snäll, inte riden så mkt, skulle till slakt för att hon...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 706
Senast: Sar
·
S
Träning hur får jag min häst att sluta bitas??? han biter mig alltid i högerhanden (!!) HÅRT! utan att bli provocerad osv.. han biter mig åxå...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 815
Senast: Ganesco
·
Träning Jag var och provred igår, funderar på att bli medryttare på en unghäst. Problemet är bara att han var så lat! Han är jättecool o har...
2
Svar
30
· Visningar
2 855
Senast: emmath
·
N
Träning När skall man börja träna fölet att vara skild ifrån stoet?? korta stunder?
Svar
1
· Visningar
683
Senast: lillolga
·
C
  • Låst
Träning Någon härifrån som ska till henne på läger den 19:e juni?
Svar
2
· Visningar
650
Senast: Mirre
·
Träning Hej! :) Jag har ett Sto som det är tänkt ska gå på bete med en Valack. (har bara en häst och tillgång till "liten" beteshage) Men nu...
Svar
12
· Visningar
1 192
Senast: Choklad
·
Träning Måste berätta om en superhärlig häst! Min mamma har köpt ett 6 årigt kallblod som sällskap till hennes andra ridhäst. Denne har travat...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Mirre
·
A
Träning Hur många skador får det bli innan man överväger att faktiskt låta hästen gå ensam i egen hage? Är det egoistiskt att göra så för att ha...
2
Svar
27
· Visningar
2 168
Senast: adnamA
·
Träning när började era hingstar intressera sig för ston? ska köpa en hingst som är ett år nu,och han är ca 140 cm hög,har varmblod (ca 152) och...
Svar
11
· Visningar
1 191
L
Träning Hej! Min häst är 8 år och för några år sedan lyckade hon vid utsläpp i gräshage komma fri (hon som släppte ut hade två hästar med sig...
Svar
12
· Visningar
1 353
Senast: _L_
·
Träning Måste man ringa kommunen för att få reda på det, eller finns det något smidigare sätt? Vi har en fin skog här i närheten, men för att...
Svar
2
· Visningar
867
C
Träning Jag ska nu sätta igång en maxad C - ponny i sommar:) hon är en 15 årig arab/ welsh. hon har väl stått i ungfär ett år:S Några tips...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: Campella
·
S
Träning Min häst har blivit så jäkla tjock! Nu går han på sommarbete men jag ska börja rida honom ordentligt för att han måste ridas regelbundet...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: Arabizar
·
S
Träning Min häst har varit halt. Han fick ett överben för ett tag sen som inte ville ge med sig, så jag tog ut veterinär, fick ge honom finadyn...
Svar
9
· Visningar
1 779
Senast: River Dance
·
Träning Nu igår när jag skulle ha in min medryttarehäst från hagen visade hon ett för mig ganska intressant beteende. Hon har aldrig tidigare...
Svar
5
· Visningar
807
Senast: bubbel
·
A
Träning Ja, nu har vi häst på gården igen. En tjej i grannbyn har en 10-årig travarhingst som sommarhäst, och ha står uppstallad hos oss. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Säng
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar