Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hej! Finns det nån bra DVD-film i handeln som man som nybörjare kan se för att lära sig grunderna i ridning? Jag håller på att läsa...
Svar
3
· Visningar
1 200
Senast: niba
·
T
Träning Hej. Jag skulle behöva all hjälp jag kan få utav er här! det är nämligen så att jag har börjat rida min gammla foder ponny igen...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: kusinvitamin
·
N
Träning Tänkte försöka prova rida bettlöst med ena hästen.. Ni som rider bettlöst.. vad rider ni på? Jag tänkte mest prova och se hur han...
Svar
14
· Visningar
1 196
Träning Hej på er! Nu har jag fått hem ett 4-årigt sto. Hon är en väldigt trevlig häst på alla sätt o vis o ganska så mycket hanterad o...
Svar
13
· Visningar
1 907
Senast: ino_124
·
G
Träning Om man utesluter skada på hästen då den är nybesiktad, vad kan man tänka sig för orsaker att vår ponny rätt vad det är stegrar sig vid...
Svar
9
· Visningar
2 742
Senast: moli
·
Träning Är det någon som satt igång ett avelssto? Är intresserad av ett avelssto som är 10 år. Har blivit ordentligt grundriden, men inte blivit...
Svar
12
· Visningar
2 361
Senast: lizzie
·
M
Träning För ca 2 år sedan letade jag ivrigt efter en "sköthäst". De kom lyckligtvis en varmblodsvalack som gått på banan ett x antal år men som...
Svar
11
· Visningar
1 323
Senast: mariaaa_
·
M
Träning Min häst gillar inte att bli tvättade o duschad. Han har eksem och är lite känslig eftersom han har täcke på sig hela tiden. Igår när...
Svar
7
· Visningar
1 191
Senast: Nossan
·
Träning Hur gör ni, rider ni morgon och kväll? Vad brukar ni göra, tycker nästan att det är lite svårt att hitta på saker att göra nu och...
Svar
3
· Visningar
1 163
Träning ....tycker ni att man ska vänta med att rida efter verkning? (Barfota häst). Verkade min nya häst i morse för första gången...
Svar
6
· Visningar
954
Senast: Lazy Lady
·
C
Träning Jag har ridit en femåring (Pentagon-Pilot) sen i mars ungefär. Hon har haft föl så hon kunde bara grunderna när hon kom (skritt, trav o...
2
Svar
22
· Visningar
1 511
Senast: ulrica_gellerstedt
·
Träning Red idag på ett ställe jag alltid velat rida på... Det är ett naturreservat med massor av anlagda vägar, elljusspår och andra fina...
2
Svar
21
· Visningar
1 632
Senast: Chili
·
M
Träning Tänkte börja rida lite dressyr i paddocken med min skogsluffarhäst. Nån gång ibland. Grejen är att han inte kan så mycke och jag vet...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: Raeman
·
A
Träning Jag har ett 6-årigt halvblodssto som jag importade ifrån Holland för 2 månader sedan. Det är en tävlingshäst, hoppning, och vi ska...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: Mitrolle
·
L
Träning Jag har en liten fråga angående longering. När jag longerar min häst vill hon inte gå ut på volten utan tränger in mot mitten, hur...
Svar
16
· Visningar
5 933
Senast: stallkompisen93
·
M
Träning Just nu har jag inte så mycket tid att rida. Skola och sånt. Har av olika anledningar inte heller möjlighet att ha medryttare. Så om...
Svar
8
· Visningar
1 137
Senast: stallkompisen93
·
W
Träning Hej, Jag skulle behöva lite tips om hur jag kan få min häst att hålla formen, utan att hårdbanta henne och låta henne gå i grushage...
Svar
7
· Visningar
1 030
Senast: Winterjoy
·
Träning Hej! Idag var jag med min kompis i stallet. Hon sköter om och tränar en islandshästvalack sedan tre år tillbaka. Ett ständigt...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 038
Senast: Winterjoy
·
M
Träning Jag undrar lite om när hästar är rastlösa (i stallet)...och behöver mycket motion...Är det någon som har en sån häst där? Hur gör ni då...
Svar
11
· Visningar
1 091
Senast: SusieQ
·
Träning Vad anser ni vara det ultimata underlaget? ska det vara mjukt/hårt/medel Jag kanske är mesig men jag drar mig i det längsta innan jag...
Svar
13
· Visningar
1 126

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka