Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ridrädsla har övergått i ledarskapsproblem. Nu handlar häst-människarelationen om vem det är som bestämmer. Hästen sätter sig...
2
Svar
23
· Visningar
1 519
Senast: Mimsan
·
F
Träning Nu börjar det närma sig, 2 av mina ska âka Belgien-Sverige. Har anlitat en svensk transportör som kör kamerabevakat samt att hästarna...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: Theken
·
B
Träning Hejsan, har lastningsproblem. Min häst har i flera omgångar fungerat jätte bra att lasta, även kunnat åka iväg ensam med henne utan...
Svar
8
· Visningar
908
Senast: Matten
·
Träning ...på min häst chili är kort men det är bara med bakbenen. Hur ska jag kunna få henne att länga steget bak?? hon tar nästan dubbelt...
Svar
8
· Visningar
813
Senast: inspir
·
V
Träning Min sköthäst har väldigt tråkigt när vi är på ridbanan. Rider oftast ut men när man väl kommer in på ridbanan så dör han efter en...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Venezuelas
·
T
Träning Jag har ett problem. :smirk: Mitt isis-sto tycker väldigt mkt om killar.. hrm.. När man är ute o rider så går det jättebra, ända tills...
Svar
13
· Visningar
1 181
Senast: Korven
·
S
Träning hej. alldeles ny här o vet inte riktigt hur detta fungerar ännu.. hoppas jag gör rätt.. tänkte kolla om någon här vet vilka c eller d...
Svar
7
· Visningar
1 498
Senast: ankic
·
K
Träning hej jag har ett litet problem med min häst som jag inte vet riktigt hur jag ska lösa. Hon är lite speciell, lite nervig, väldigt...
Svar
18
· Visningar
1 003
Senast: kajsakajsa
·
Träning Min lilla tjej är uppvuxen på lösdrift men vi har ju stall. Tror inte hon stått i stall förut. Hästarna var så trötta igår kväll och...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: Mitrolle
·
L
Träning Hur får man hästen att dricka på tävling? Vi har prövat allt möjligt, tagit med eget vatten, hällt i nåt annat(låter som om jag typ...
2
Svar
34
· Visningar
3 479
Senast: Zara
·
W
Träning Jag rider i en nybörjargrupp för vuxna och tycker mycket om att vara i stallet. Kommer alltid en bra stund innan lektionen för att kunna...
2
Svar
31
· Visningar
2 326
Senast: zillax89
·
Träning Säkert många som känner till mig Tibra här på buke, för jag är en höjdare på att göra trådar, men oftast söker jag då hjälp. Nu är jag...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: Fibusen
·
Träning hej jag har en fråga om öppna och sluta. hur övar man in dom?? mitt underbara varmblods sto kan inte skillnaden mellan sluta och...
2
Svar
28
· Visningar
7 515
Senast: Mirre
·
E
Träning Alltså, jag har fastnat TOTALT i att känna/se efter jämnvikten på ALLT! Jag sitter och tänker på sånt hela ridturen, ÄR läderna lika...
Svar
17
· Visningar
1 263
Senast: Korven
·
J
Träning Spelar det någon roll hur tung man är när man rider in hästen? Om det är en välväxt häst? Kan någon på 80 kg rida in ett halvblod eller...
2
Svar
21
· Visningar
2 985
Senast: supergladis
·
F
Träning Jag har ett två månaders hingstföl som är väldigt "hingstig" i bemärkelsen att han bits och stegrar enormt mycket. Han är mycket...
Svar
5
· Visningar
2 279
Senast: Rotterö
·
V
Träning hej hallå alla jag hittade ingen tråd som beträffade mitt problem såå jag hoppas moderdatorn låter mig vara kvar :rofl: :rofl...
2
Svar
37
· Visningar
2 012
Senast: axel
·
Träning ..verkar det som :( Ponnyn har nu gått från mage XL till mage XXL och det betyder att han har breddat ryggen och är fet helt enkelt...
2
Svar
25
· Visningar
1 866
Senast: Septicemia
·
G
Träning Ponnyhästar delas väl in i olika kategorier efter hur utbildade de är? Kan någon berätta vad en kategori D innebär? Skriv inte bara...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: Geasey
·
Träning Idag efter ridturen, så gosade jag med hästen och kramade honom.Lade ena armen över mankammen och kramade och borrade in ansiktet i...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Spirit115
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama