Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Träning Lat häst Min sköthäst har en viss tendens till att vara lat sen jag börjat kräva mer av honom. Igår så ville han knappt trava 2 varv...
2
Svar
31
· Visningar
2 596
Senast: Cämz
·
P
Träning Jag o min mamma funderar på att köpa häst tillsammans. Den ska vara snäll och kunna tävla lättare klasser iallafall. Har ni nåt tips på...
2
Svar
39
· Visningar
3 437
Senast: _Diddl_
·
  • Låst
Träning Nu har det hänt igen. Min lilla märr har flugit på en människa. Den här gången slagit rätt ut i huvudhöjd. Dagen innan högg hon en annan...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
12 968
Senast: IngelaH
·
I
Träning Hur ofta kan jag träna hoppning med min häst ? 1gång i veckan lr 2? eller nått annat ? Vad tycker ni eller vad vet ni ?? Har undrat...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 260
Senast: Idrus
·
Träning det är dags för oss att sätta på fölisen grimma eftersom att de snart åker iväg, mamma ska semineras :devil: fölet har haft "på sig"...
Svar
12
· Visningar
2 567
Senast: Netted
·
B
Träning Jag och en kompis ska nu leta en häst att ha på foder, som jag har längtat! Det var snart fyra år sedan jag hade min lilla shettis...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: goindra75
·
M
Träning Hur gjör/rider man så att hästarna ska gå med ryggen mycket höjd och inte bara halvrak???:crazy:
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Gisburne
·
T
Träning För några veckor sedan fick jag tillbaka min häst från sin fodervärd. När han nu står uppbunden i stallgången är han smått tokig, kastar...
Svar
11
· Visningar
1 082
Senast: ch791022
·
H
Träning :confused: :confused: :confused: :cry: Har släppt mitt sto på bete! Samma jobbiga beteende när vi ska ta ut henne ur hagen som...
Svar
13
· Visningar
890
Senast: Häst 2004
·
B
Träning Jag har en avkomma till Rubinrot, som nu har kvalat in till 3-årschampionatet..... i hoppning. :P Tog hem honom på foder för utbildning...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: elle12
·
Träning Blev för drygt en timme sen väckt av min stallägare som att att jag fick komma ioch ta ut min häst själv för hon hade sparkat sönder...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
13 517
Senast: Alfakrulls
·
E
Träning Är det någon som vet hur arabhästar tränas (med sikte på utställningar) för att de skall visa upp sin fina, luftiga och energiska trav...
Svar
3
· Visningar
668
Senast: asaria
·
Träning Har en liten fråga. Ska flytta om en vecka och eftersom min häst har fått astma så kommer hon nog få stanna här hemma och beta under...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: iino
·
N
Träning Är det någon av er som har en ensam islandshäst går med liten ponny, typ shettis/russ? Hur går det isåfall? Är det dumt att flytta hem...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: Boj
·
P
Träning Jag har nyss börjat rida en nordsvensk som inte kan fatta höger galopp. Jag försöker att fatta i en högersväng, ställa henne utåt och...
2
Svar
26
· Visningar
2 166
Senast: NiraK
·
C
Träning hejsan ja skulle vilja lära mig mycket mer om Klaus Ferdinand Hempflings "från boken dansar med hästar" är det någon har varit och...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: psychogrrl
·
G
Träning Jag ska hyra häst i sommar . Och jag undra om ¨någon har ett bra tips; när hästen kommer till det nya stället , va ska man då göra...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: Molekyl
·
T
Träning Skulle behöva lite tips från er som är vana att åka med shettis unghästar! Jag är van att åka med halvblodet och har även åkt med...
Svar
15
· Visningar
1 004
Senast: giffan
·
S
Träning Jag äger en treårig russhingst som ska sparas som hingst till han är i alla fall fem år. Detta p.g.a. hans värdefulla stam, han räckte...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: solax
·
Träning Hej! Idag var jag med min kompis i stallet. Hon sköter om och tränar en islandshästvalack sedan tre år tillbaka. Ett ständigt...
Svar
4
· Visningar
662
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama