Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Hej, jag har ett stort problem. I lördags så skulle min medryttare hämta hästen, men hon ville inte bli fångad. Hon höll på å försökte...
2
Svar
20
· Visningar
1 868
Senast: Bellina
·
Träning Är det någon som har tips hur man kan träna upp Gluteus Maximus och Biceps Femoris, de sitter på sidorna, "låren". Skulle vilja ha...
Svar
13
· Visningar
2 881
Senast: cristobal
·
C
Träning Min häst är en valack och han är väldigt dominant i hagen, han har fått byta hage flera gånger på grund av stallägare som inte...
Svar
4
· Visningar
1 152
Senast: Becca85
·
K
Träning hej! jag har precis köpt en liten shettis som är 2 år gammal. jag hade tänkt köra och rida in henne. när kan man börja? vilket är...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Blomman
·
N
Träning Hur ligger det till med ledarskap mot häst egentligen? Om man har ett fungerande ledarskap från marken, kan det då ändå brista när man...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: ang
·
Träning Fått hem en 4-åringt connemara sto för två-tre veckor sedan. Hon har bara flyttat från grannen där hon är uppfödd och det är bara jag...
Svar
12
· Visningar
1 268
Träning Nu är jag evigt trött på att folk rider hursomhelst o varsomhelst i naturen. Vi bor i ett hästhatar- distrikt o det ger en del ryttare...
Svar
19
· Visningar
1 764
Senast: axel
·
N
Träning Hur ser ni på det här med att skritta fram hästen? Jag vet att många skrittar fram hästen på lång tygel omkring 20 minuter. Hur gör ni...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 683
Senast: Megs
·
E
  • Låst
Träning Hejsan! Hur mkt kostar det att ta grön kort? vad gör man m.m?
Svar
1
· Visningar
746
Senast: IngelaH
·
Träning Jag håller nog på att köpa mig en 2-åring, tror jag. Fast egentligen är jag nog rätt så säker, men det känns stort och jag har nog inte...
2
Svar
30
· Visningar
2 181
Senast: Joggi
·
J
Träning Hej, vad har ni för åsikter angående löshoppning (handledd av erfaren tränare)? Är det bra med löshoppning, om hästen är lite utav en...
Svar
9
· Visningar
1 462
Senast: cindy_girl69
·
E
Träning Hej! Jag har ett problem med min travare, han springer in i galopen hur skumpit som hälst? Hur ska jag få detta tydligare? Galopen går...
2
Svar
23
· Visningar
1 701
Senast: Bim
·
D
Träning Hej! Äntligen tänkte jag för ca 5 månader sen när ja skulle få min första egna häst. Hur glad som helst. När vi skulle lasta henne...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: Denicee
·
S
Träning Min ena häst ska jag upp på nu igen...och försöka.. har väntat lite med att rida då han är en mycket speciell häst och blev inte...
Svar
7
· Visningar
852
Senast: bubbel
·
Träning har tränat lastning nu under ett års tid. Från att vara en häst som överhuvudtaget inte gått i närheten av transporten, så går hon nu...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Kluns
·
Träning Jag rider just nu ett kallblodssto som har ett underbart huvud, jag älskar hennes temprament! Lugn som en filbunke att hålla på med...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: Wysiwyg
·
L
Träning Idag var jag ute på promenad med "min" häst (är inte ägare, men sköter och tränar honom). Vi rä ofta ute och lösbetar och så och det är...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: elvisS
·
Träning ...vill jag att min häst ska få. Men hur? Det vanliga man brukar höra är ju att man tex kan klättra etc. Problemet här är bara att...
Svar
6
· Visningar
1 436
Senast: mackan
·
I
Träning Jag har precis kommit igång att rida min unghäst, men han är väldigt fet, haha! Någon som vet hur man på ett bra sätt fort bort lite av...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: Elinabergh
·
Träning Min unghäst på 1 år och 9 månader är livrädd för kor! Hur tränar man bort det? Hon spande in dem på 300 meters håll o sen blev hon...
Svar
14
· Visningar
2 596
Senast: Tussilago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?