Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning Ja, nu har jag äntligen köpt min första egna häst! :) Undrar bara över hur det lönar sig att vänja hästen vid sitt nya hem och mej...
Svar
6
· Visningar
3 402
Senast: Luff
·
Träning Vet inte riktig var jag ska lägga denna tråden... Vi har en 6 årigt sto som är lite speciell. Hon är underbar att rida och hantera...
Svar
15
· Visningar
1 267
Senast: Centaur
·
Q
Träning Någon som har tips på när hästen rymmer?!?!:devil: Har en häst som SPRÄNGER ALLT om han känner för det! Men bara om han "inte trivs"...
Svar
8
· Visningar
1 443
Senast: bulan
·
N
Träning Har nyligen köpt en 4-åring, bara just grundriden. Han har varit lite, lite stressad när jag ridit honom och jag har tänkt att det...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 710
Senast: pitchi
·
K
Träning Jag är på gång att köpa min första egna häst och funderar över vilken typ av sadel jag ska skaffa. Jag ska främst använda hästen för...
2
Svar
29
· Visningar
3 486
Senast: mumrikan
·
Träning Vet inte om tråden ska ligga här... Tycker jag har ett ganska stort problem. Min häst har bara blivit sämre att rida ut på själv, när...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: Irre
·
Träning jag och min sambo va i stallet i går och gav hästarna kraftfoder .... och när vi skulle ta ut dom så tog jag egon och han unghästen ...
Svar
0
· Visningar
1 035
Senast: zazza girl
·
Q
Träning Hejsan :) Jag har läst lite i olika forum om problem med hästar..... Jag undrar bara om det är fler som har samma åskit som...
2
Svar
20
· Visningar
1 586
Senast: marijaa
·
Träning har prcis fått hem ett halvblodssto som stått i ett år. Hon är 14 år och har tidigare tävlat fälttävlan. Hon har relativt mycket muskler...
Svar
14
· Visningar
1 367
Senast: Corminta
·
Träning Hur skulle ni gjort? Eller ni som gjort det, hur gjorde ni? På bästa sätt för att sedan få en lättlastad häst.
Svar
15
· Visningar
3 052
Senast: carrin
·
J
Träning Är så fruktansvärt trött i skallen just nu.. Har vart och ridit på bana ikväll (som ligger brevid hagen) och mitt kära lilla new forest...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: 333
·
S
Träning Hejsan allesammans. Jag har en vallack på 11 år. han är helt underbar och hur söt som helst:love: Men då finns vissa stunder ja bara...
Svar
15
· Visningar
1 431
Senast: Seufzer
·
T
Träning Jag har en 19 årig D ponny valack som tre gånger när han varit uppspelt stegrat sig mot mig samtidigt som han bockar och skuttar runt...
Svar
1
· Visningar
590
Senast: toketossan
·
S
Träning Vad tkr ni? Kan man tävla en ponny (maxad c-ponny) på 21 år? En New forest? Den e väldigt pigg, villig å duktig. Isåfall bara i...
2
Svar
23
· Visningar
1 278
Senast: Splittan
·
L
Träning En kompis jag brukar rida med har ett norsvenskt sto som har väldigt bråttom hem när vi rider ut. Hon kan inte skritta alls utan travar...
Svar
10
· Visningar
2 021
Senast: Docka-93
·
J
Träning :D Min häst är väldigt pigg när man hoppar och rider ut, men så fort man ska börja jobba med dressyren så blir han väldigt lat...
Svar
13
· Visningar
1 021
Senast: mumin
·
A
Träning Jag fick min nya häst ifrån Holland för ca 3 veckor sedan, och jag säger bara... OMG! Jag hade ett sto innan henne oxå, men det var...
Svar
17
· Visningar
2 003
Senast: Arsozah
·
K
Träning Hej! Är okunnig men faschinerad av det här med NH.. Just nu läser jag allt jag kommer över och försöker lära mej så smått med hjälp av...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: Monlightgirl
·
Träning vet inte om jag ha lagt denna rätt men .... jag ha läst hela boken om dansa med hästar .. och jag fattar inte redigt vad han menar med...
Svar
10
· Visningar
1 151
Senast: Monlightgirl
·
Träning För ca 10 år sedan gick min islandsfödda häst ett antal månader tillsammans med tre andra islandsfödda. Det var två valackar och två...
Svar
8
· Visningar
1 172
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama