Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Varför rider man egentligen lätt i traven? På vilket sätt underlättar det för hästen? Ju mer jag funderrar på det, desto mer förvirrad...
Svar
16
· Visningar
1 222
Senast: attempt
·
Z
Träning Tja! Jag har en tvåårig welsh mountain som är snäll i alla lägen så länge jag hanterar henne. Men när jag behöver hjälp med till...
Svar
4
· Visningar
682
Senast: Pissenisse
·
M
Träning Träffade på 3 st älgar igår när jag var ute å red på kvällen. Var ju något av en upplevelse kan jag ju säga. Satte hästen i galopp...
2
Svar
31
· Visningar
2 540
Senast: _Runaway_
·
Träning Jag har ett underbart 8-årigt sto, hon har full respekt för mig och hon ska stå lös t.ex. i ridhuset på komando, och när jag ropar på...
2
Svar
25
· Visningar
3 845
Senast: miryea
·
J
Träning Har valt att kastrera vi 2 års ålder i stället för 1 år.Ser nu med facit i hand att mina killar (halvblod)är väldigt lekna och vakande...
Svar
10
· Visningar
1 026
Senast: ConfettiCavat
·
Träning Jag har två ettåriga hingstar på lösdrift. Vill gärna ha in fler hästar så de blir en större flock, och vi har stora marker. En tjej med...
Svar
7
· Visningar
1 007
Senast: Russin8
·
G
Träning Har ett litet dilemma som jag skulle behöva höra lite funderingar kring. Jag har ett 3-årssto som dels är lite överbyggd och har lite...
Svar
9
· Visningar
1 090
P
Träning Hur tidigt tycker ni att man kan borja longera en unghast?
Svar
2
· Visningar
714
Senast: _moa_
·
F
Träning Hej allihop, jag har en fråga om hur jag ska få min shettis att sätta sina hovar i ett bil däck...har försökt att få henne att sätta i...
Svar
3
· Visningar
928
Senast: ing
·
L
Träning Hej min häst har fått ett sår i mungipan...hon har ahft det ett tag, eller rättare sagt det har läkt och gått upp igen,,tråkigt...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: llecarud
·
E
Träning Jag tycker det är skrämmade vad folk tar skit från sina hästar.. det är inte konstigt att det är mycket olyckor bland hästar. "han...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Senast: Tussemaja
·
T
Träning Hittar ingen tråd eller så letar jag på fel ställe eller söker fel... Men vad börjar ni göra med era föl från dom föds? Endel har...
2
Svar
33
· Visningar
2 471
Senast: Polgara
·
Träning Hej! Ja har en 6 åring och han är lite eller ja väldigt barnslig och busig av sig, och han är väldigt bra kompis med en annan...
2
Svar
32
· Visningar
2 696
Senast: Geisli
·
F
Träning mjo det e så här att jag lider lite av ett dillemma...eller ett lyxproblem kanske snarare... Jag ska precis köpa min första egna häst...
2
Svar
29
· Visningar
2 566
Senast: Yamaha
·
R
Träning Jag skrev för lite sedan om en svart vallack som var missskött i vårat stall. Han är inte kvar längre utan har åkte ner till tt...
Svar
8
· Visningar
1 143
Senast: RebeccaL
·
Träning Vad brukar ni tänka när ni ska provrida häst. Jag ska provrida en häst idag och jag börjar bli nervös....:crazy: Jag brukar be...
Svar
18
· Visningar
1 932
Senast: allroundhästarna
·
B
Träning Vilen puls föredrar att ni hålla vid intervallträning? Skillnad vid backe osv? Mina pojkar går intervall ca var 10:e dag, en rejäl...
Svar
4
· Visningar
1 978
Senast: ghost
·
O
Träning Den NH tränaren som tränade mig och en till i fredags påpekade starkt att mitt sto var känsligt och inte hård som dom brukar vara. Han...
Svar
10
· Visningar
1 063
Senast: zillax89
·
F
Träning Hur många rider regelbundet för intruktör? Får ibaln en känsla av att många sitter och tragglar själv hemma. Själv rider jag för både...
2
Svar
39
· Visningar
2 309
Senast: emalin
·
H
Träning Någon här som ridit någon sträcka på den? Kan ni inte dela med er av tips och erfarenheter? Det är ett gäng som funderar på att rida en...
Svar
11
· Visningar
1 857
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama