Lokkur
Trådstartare
Sv: för busig häst!
Ja hlynur ja, ja har ju pratat med en som ahr lokkurs halv syster och hon är ockås ganska brötig värre än Lokkur, och där han var på tillridningen i vara så avr hans halv bror där, och den hästen var MYCKET värre än Lokkur, ägarna fick skänka bort han för ingen ville köpa han=/ så de borde ju vara ngt sånt, men de är bara en gissning. Ja klapphingst är han ju inte, men beter sig som en. ja detta är ett mysterium. Men ja, mamma ska sätta ut en annons på honom idag=( så vi får se vad som händer, och hoppas han kommer till en flock som han kan finna sitt rätta jag, för nu hittar vi ingen plats där ngn vill ha honom+ att vi har ju Lite också, så då ska man få plats med 2 hästar i ett nytt stall. Och ja vill inte att Lite ska komma i mellan detta heller, han är ju min ögonsten=) Så man får verkligen hoppas på de bästa ialf! Nej han äter ingeting över huvudatget nu=/ förutom hö och morötter då, så får han 2dl basic efter ridning, de är allt.
Geisli skrev:Lokkur å Geisli blev ju kastrerade samtidigt, så det borde ju vi hört om det misslyckats på nåt vis, tycker jag.´
Men det där med pappan, (Hlynur från Stenholmen, är det va?) låter lite intressant. Med tanke på att Din och Min häst har samma uppväxt tills de var 2,5 år och Min häst är världens snällaste mot alla andra hästar. Han kan hota med bakbenen men laddar aldrig en ordentlig spark mot någon annan häst. Mig skulle han aldrig komma på tanken att sparka, eller ens trampa för den delen, men det tror jag inte Lokkur heller tänker sig. Eller hur? Min är efter Alsvinnur från Stora Öllstorp. De är överhuvudtaget inte släkt med varann.
Vad gör man om hästen är genetiskt betingad att vara elak mot andra hästar? Eller är det så att de behöver regera? Sätt honom med ranglåga indiver. Eller plågar han dem ändå, månntro? Man vet ju inte förrän man prövat. Men låt bli havren!! Den här hästen ska ni ha på konstant tillsats av bromsolja!!
Ja hlynur ja, ja har ju pratat med en som ahr lokkurs halv syster och hon är ockås ganska brötig värre än Lokkur, och där han var på tillridningen i vara så avr hans halv bror där, och den hästen var MYCKET värre än Lokkur, ägarna fick skänka bort han för ingen ville köpa han=/ så de borde ju vara ngt sånt, men de är bara en gissning. Ja klapphingst är han ju inte, men beter sig som en. ja detta är ett mysterium. Men ja, mamma ska sätta ut en annons på honom idag=( så vi får se vad som händer, och hoppas han kommer till en flock som han kan finna sitt rätta jag, för nu hittar vi ingen plats där ngn vill ha honom+ att vi har ju Lite också, så då ska man få plats med 2 hästar i ett nytt stall. Och ja vill inte att Lite ska komma i mellan detta heller, han är ju min ögonsten=) Så man får verkligen hoppas på de bästa ialf! Nej han äter ingeting över huvudatget nu=/ förutom hö och morötter då, så får han 2dl basic efter ridning, de är allt.