Träningstips inför vårens utställningar...?!

Sv: Träningstips inför vårens utställningar...?!

Med spöet kan man styra så att hästen inte springer på en. Om detär en arab du ska ställa ut ska du itne springa vid bogen utan, som de skrivit högre upp i tråden, när du har showat upp hästen lite är det bara springa så fort du kan och så fäljer hästen med och springer förbi, när du kommer till hörnet av triangeln tar du grimskaftet över huvudet och låter hästen göra en volt och sen springer du till nästa hörn.

//Olivia

Mera tips jag är också sugen nu på utställning av min 3 åriga dam.
Förklara gärna mer om triangeln!

Tänkte putta på denna tråd för det börjar bli dax för utställningarna nu.. ;)

Har tränat en hel del med mitt sto genom att promenera mycket. Men inte kan jag påstå att vi har kläm på varken traven eller uppställningen.

Min tös är arab, hur lär ni era araber stå korrekt uppställda? Godis kommer inte på fråga!

Liknande trådar

Hästvård Hej. Min snart 12 åriga ponny Aurora har fått artos i ett bakknä som inte gått att behandla och som inte blivit bättre sedan våren 2021...
Svar
13
· Visningar
1 427
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 362
Senast: pews1972
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 804
Senast: MaritH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar