Klättring?

Sv: Klättring?

Cantra samlat i olika tempon, gärna på sand eller gräs, är bra för muskeluppbyggandet och underhållet. Hoppa studs eller andra teknikhinder och gymnastikhinder.

Jag kan bara svara för varför jag gör det. I stärkande syfte, för överlinjen. Man får med hela rumppaketet, hästen måste vinkla bakdelen ordentligt.

Jag skulle aldrig galoppera i nedförsbacke, vad nu det har med saken att göra?

Lilla_Millan skrev:
Måste bara låna tråden en sekund:angel: Om det inte finns en enda backe i närheten kan man göra något annat som ger träning för samma muskler, som är effektivt? Tacksam för svar!:D

Japp, du kan använda vikter på benen. en av Strömsholms veterinärer rekommenderade det rent av som ett mycket bättre alternativ till klättring tillochmed, då det är mindre slitsamt och tar jämnare på hästen.

galopp folket är insatta i sådana vikter - gå in på det forumet och fråga så finns det garanterat ngn som kan hjälpa dig.

Gilette skrev:
Okej!
Min häst går alltid väldigt, väldigt långsamt nerför. :crazy:
har du ngn teori varför hon gör de?

De är väl därför den har ryggmuskler och orkar ta emot sig, svagare hästar vill oftast trava nerför!

Liknande trådar

F
Hundhälsa För att inte kapa andra trådar så skapar jag en egen om just hundförsäkringar. Försäkringar kan ibland upplevas lite som en djungel och...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
12 417
Senast: Voeux
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 890
Ridning Hej! Klättring ska ju vara bra och muskelbyggande. Men när man har klättrat upp för en backe/kulle så måste man ju ta sig ner också...
Svar
8
· Visningar
1 121
Senast: Lutten
·
Ridning Min lilla pärla på tre år har artros i ena framknät efter ett trauma som liten. Hon är under inridning och är inte halt och veterinären...
Svar
3
· Visningar
1 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka