Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min häst "slår ihop" sina tänder när vi travar o galopperar.... Spelar ingen roll ifall han går med fria tyglar lr samlad... det...
Svar
3
· Visningar
1 951
Träning Jag vet inte hur jag ska göra med min kuse, vi hoppar lite i skogen och i hagen. Han går ganska bra att hoppa i galopp även om han är...
Svar
10
· Visningar
1 023
M
Träning Nu så börjar ju sommaren och nu undrar jag när ni brukar eller tänker släppa hästarna på bete. och hur länge dom går då. Själv så...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: attempt
·
Träning Igår red jag ett helt underbart ridpass, ett av det bästa någonsin på medryttarhästen. Min morfar var lägligt nog där och fotade, och...
Svar
11
· Visningar
1 302
Senast: mackan
·
F
Träning Vad säger hästen till mig när den ställer sig utåt när jag longerar? Jag har ju förstått så pass att det inte är bra och att den inte...
Svar
12
· Visningar
2 417
Senast: Borkan
·
M
Träning Kom precis hem efter att ha sett Monty i Flyinge. Blev sådär impad men tyckte att lastningen var super! Vad tyckte Ni andra? Hemskt att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 041
Senast: phoenix
·
B
Träning Hej! Undrar vad man ska göra med en häst som krubbiter och vävar?:confused: Ska byta ställe så hon får gå ute dygnet runt på sommaren...
Svar
8
· Visningar
1 085
Senast: Brummselisa
·
G
Träning Ska man smörja ett tjockt lager hovfett ? eller bara just så att det är något ?. Snälla svara.
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 349
Senast: Svarta_Bringan
·
Träning Några här som rider bettlöst ? Var (ridbanan, ute) och varför i så fall ?
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Ninnie
·
Träning Hejsan! Jag har läst (och hört) på många ställen om hur bra (och dåliga) Back on Track bandageunderlägg är. Dom är ju ganska (!) dyra...
2
Svar
22
· Visningar
2 034
Senast: ghost
·
T
Träning Nu har min häst börjat testa mig. Ridningen går bra, den klarar jag av, men det värsta är att jag inte kan få in honom från hagen! Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 829
Senast: zillax89
·
Träning Mina hästar har nu fått börja vara ute på natten. De har hö så de klarar sig. Gräset har inte vuxit så mycke så det går att sätta dom...
Svar
9
· Visningar
904
Senast: åke
·
Träning Hur långt avstånd är lämpligt till en stor b - ponny när man ska rida över galoppbommar?
Svar
2
· Visningar
1 460
Senast: Muppe00
·
L
Träning Hej! Visste inte riktigt var jag skulle lägga den här tråden men ni får väl flytta den om jag hamnat fel ;) Jag har ett 9-årigt...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 933
Senast: krambanan
·
Z
Träning Min är bara skodd fram, måste de ha skor runt om?
Svar
7
· Visningar
1 028
Senast: Cool Lucky
·
Träning ...på en häst som antingen bara lägger sej i inspänningen eller struntar i den helt.. Dessutom är hon ett busfrö, som när jag kräver...
Svar
16
· Visningar
1 824
Senast: Lavinia
·
V
Träning Jag är skötare på ett varmblod som har mycket travare i sig och när jag rider henne så drar hon upp huvudet och sänker även...
Svar
13
· Visningar
1 261
Senast: Varmblodet
·
Träning min unghingst ha börjat slå med benen nu när man ska gå med han till hagen ... han gör likadant när han få mat.. då stå han och slå...
Svar
7
· Visningar
995
Senast: zazza girl
·
M
Träning Hej! Jag undrar om någon vet om något ställe som är bra på tillridning och försäljning av hästar i mellan Sverige? //Miranda
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Kicki_J
·
Träning Är det för att de är bråkiga? :crazy: Eller för att de inte har tillräckligt med hagar eller annat? :crazy: Hur har ni det i erat...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 392
Senast: oopsie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar