Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning När jag ibland rider i volt så drar sig min häst utåt eller innåt och liskom rätar ut sig, han snävar av volten och springer so en älg...
Svar
11
· Visningar
1 153
Senast: IngelaH
·
T
Träning ... Vad gör ni när pållen i fråga bara drar iväg med er? å ni har svårt å stoppa upp bjässen ni sitter på? när h*n inte riktigt känner...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 321
Senast: FrontLine_
·
V
Träning Har läst lite ur en tråd här där det diskuteras hurvida man kan ha hästar ute på lösdrift även om dom tränas. Jag har en liten fråga...
2
Svar
20
· Visningar
1 851
Senast: Carolrita
·
Träning Jag håller på att bli tokig på en häst i stallet (ej min) vet inte hur många gånger den har varit på väg till slakt. Den rymmer stup i...
Svar
10
· Visningar
1 176
Senast: FrontLine_
·
Träning Nu när våren är här och vägarna börjar så småningom tinas upp kan man juh äntligen ut och cantra! :) Såå härligt! :D Nu vill jag börja...
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: BusBarro
·
Träning Någon som vet nån bra bok där man kan läsa hur man gör när man påbörjar inridningen? Skulle vara kul att läsa om det.
Svar
9
· Visningar
1 284
Träning Hur brukar ni variera träningen av era hästar? Och vad är det för typ av hästar, samt vilka mål har ni? Tränar ni ngt speciellt för att...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: Alazan
·
M
Träning Har ett ponnysto , som alltid varit svår att lasta. För ett tag sen skulle hon och jag iväg på träning. Men sen körde vi och välte med...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: MissCrazy
·
Träning Jag undrar vad ni betalar per månad eller per gång ni rider hästen. Vad får ni stå för i övrigt tränare ridbane avgift mm
2
Svar
32
· Visningar
2 269
Senast: Namarra
·
C
Träning vad gör man åt en häst som absolut inte visar någon respekt? Står inte still när man sitter upp, fixar läder, spännersadeljord eller...
Svar
3
· Visningar
1 002
Senast: poco_bueno_breyer
·
M
Träning Har ett femårigt fullblod, fd galoppör, och hon lyssnar i princip inte alls på tygelhjälperna. Det går att sakta ner från trav till...
2
Svar
21
· Visningar
2 049
Senast: MissCrazy
·
O
Träning 1. Gör jag rätt som inte låter hästen äta när vi arbetar? 2. Gör jag rätt som backar mot hästen tills den själv backar? 3. Hur får...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Yrja
·
H
Träning hejsan alla!:rofl: Jag har lite o kommentera om lite olika saker. jag vet att det finns tusentals sätt att träna hästar på och många...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 752
Senast: Yrja
·
F
Träning Vill gärna köpa en häst under förutsättning att det kan antas gå att förbättra en hästs känslighet för skänkeln. Både vad gäller...
Svar
16
· Visningar
1 319
Senast: Shaggy
·
Träning min ponny "släpar" bakbenen när han travar ibland..varför gör han det??:confused: tacksam för svar..
2
Svar
25
· Visningar
3 816
Senast: Tjalfe
·
M
Träning En av våra hästar(halbblod 14år) vägrar stå uppbunden.Han bokstavligt talat sliter sönder krokar coh grimskaft om man binder upp honom i...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Kardinal
·
Träning Häromkring är vägarna verkligen kassa nu. Allting är totalt underminerat och det finns helt enklelt ingenstans att rida. I mitten på...
Svar
8
· Visningar
837
Senast: Tjalfe
·
Träning Har problem med mitt sto... hon är 14 år och maxad dponny, connemara Hon går snäll in i transporten, är extremt transport van har...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: ch791022
·
N
Träning Någon som har erfarenheter av användning av s.k. greenguard / gräsätarmask? Enda anledningen till att jag funderar på det är att ena...
Svar
10
· Visningar
1 333
Senast: Kickis
·
P
Träning mitt sto har vilat hela vintern pga en spricka i hovbanet. har köpt hus och tog hem henne från det stall hon tidigare stod på. som...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: Palema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?
  • Evolve