släpar bakbenen..:(

Sv: släpar bakbenen..:(

Min häst släpar också benen och jag brukar rida mycket över bommar och "småhinder" och även driva på henne mycket istället för att slipa jätte mycket på formen

linnsan skrev:
han gör bara det ibland men kan det ändå vara en låsning?

Eftersom jag inte är utbildad i ämnen kan /vill jag inte säga ngt säkert. Men det kan ju vara så att han har en låsning men bara känner av den vid vissa tillfällen. Om jag vore dig skulle jag be en ET kolla upp det, för uppenbarligen är det ju ngt som inte stämmer i bakdelen på honom...

vem kan man fråga då ?
kan man fråga en "vanlig" veterinär...för det kommer snart ut en som ska vaccinera honom...

Han är troligen riden på ett underlag ( ridplan? ) där han har vant sej med att han inte behöver lyfta bakbenan för att ta sej fram. Ge dej ut i skogen i väg- och stiglös terräng, kalhyggen . Där lär han sej!

jag rider inte mycket i ridhus..MAX var 3 vecka..har börjat bli bättre nu..han släpar dem bara ibland...

min fjording släpar alla fötterna.. är det bara minsta lilla knöl i marken så snubblar han över den..:crazy: väldigt jobbit.. men jag tror att det är för att han är lat och dåligt tränad och har gått mycke i padock och ridhus där underlaget i tar emot när han släpar hovarna:d
ska försöka ändra på det nu när våren kommer och man kan rida mer över stock och sten i skogen.. tror att det är den bästa övningen för då MÅSTE han lyfta på fötterna..

Liknande trådar

Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: Tilly_85
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
17
· Visningar
1 805
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur