Tips på att rida omotiverad unghäst?

Hur gammal är hästen? Vad gör ni under ridpassen? Hur ofta rids den? Orkar den 20 minuters ridning, både i kropp och huvud?
Hon är 4, just nu jobbar vi bara i skritt och trav, pyttelite galopp när hon orkar. Hon rids ca 3 gånger i veckan och 2 dagar från marken eller bara mys.

Jag letar efter ny tränare just nu så det har bara blivit väldigt simpla pass då vi kör öka/minska men eftersom hon stänger av ganska fort kommer vi inte längre än så.
 

Liknande trådar

Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 022
Senast: Tora
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 581
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 004
Senast: tessan.g
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 006
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp