Det bästa med ”din” ras

geting

Trådstartare
Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten positiv tråd där man får göra lite reklam, berätta vad det är man tycker är så extra bäst!!

:heart
 
Kul! Vi har pumi, fyra stycken 🥰 Tycker det är mycket hund i liten förpackning. De är roliga, energiska och lättlärda. Har stort användningsområde, lydnad, rallylydnad, nose work, vallning, spår, agility, vet t o m några som jagar med dem. En av våra valpar är besöks/skol/terapihund. Gillar kvickheten hos dem 😅 Gillar att de inte fäller.
 
Jag har två stycken boxerhanar och det är boxer nr #6 och #7 som funnits i familjen. Älskar deras utseende, från ansiktsuttrycken till den härligt atletiska kroppen. Perfekt storlek och även om de fäller en massa små hår som kan leta sig in i fötter så är det min typ av päls, gillar inte långhår eller strävhår.

Växte upp med dem som aktiva familjehundar där det gicks mycket i skog och mark och de flesta svenska boxrar klarar sig på det. Idag har jag hundar från mer arbetande linjer och de är precis lagom mycket brukshund för mig. Inte särskilt mycket skärpa och oftast inte arbetsnarkomaner, även om min yngsta har drag av det och kan bli jobbig när matte ibland inte orkar träna tillräckligt mycket. De har sällan särskilt mycket jaktlust och brukar gå bra att ha lösa och de är sällan skälliga.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 510
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
918
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
11 952
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 446
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Bettlösa tråden

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp