Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
BonRaiz skrev:Har hört, att han är lika mkt bluff som MT...
Jag kan inte hela historien, men vad jag har läst så var hans jobb med Shy Boy unikt och ganska otroligt. En vildhäst är en vildhäst, även om den har bra eller dåliga erfarenheter av människor.Kardinal skrev:Och vad menas med det?
Kardinal skrev:En vildhäst är en vildhäst är en vildhäst.
Jag fattar inte resonemanget, en häst som är "nollställd" mot en människa tror jag är lättare att arbeta med än en häst som är negativ.
Jag har inte riktigt bestämt mig ang. MT. Tack vare honom fick jag upp ögonen för NH, och jag tror att han är en bra introduktion. Men när man lär sig mer från olika håll så kommer man längre bort från honom. Sedan om han ljuger eller inte bryr jag mig inte så mycket om.
Och min första kommentar gällde Shy Boy och inte MT. ?Förlåt
Kardinal skrev:Jag har inte riktigt bestämt mig ang. MT. Tack vare honom fick jag upp ögonen för NH, och jag tror att han är en bra introduktion. Men när man lär sig mer från olika håll så kommer man längre bort från honom. Sedan om han ljuger eller inte bryr jag mig inte så mycket om.
Kardinal skrev:Om hästen aldrig sett en människa. Om den ser en människa som det första den gör kryper ihop och stirrar på den så vet den att det är ett rovdjur. Men om människan gör som roberts och är öppen/avslappnad osv vet den inte det. Och har därför inga negativa erfarenheter av en människa.
"Nollställd" var fel ordval, håller jag med om, men negativa vs positiva erfarenheter.
Nu låter det ju inte som att Shy Boy fick endast positiva erfarenheter av det där mötet, men mina spekulationer handlade om en vildhäst utan erfarenheter av människor.
Det är inte unikt längre iaf. Även om det var det då.
BonRaiz skrev:Har hört, att han är lika mkt bluff som MT...
lojsan_ skrev:Hur menar du att han kuvar hästarna? Jag måste erkänna att jag inte sett något längre repotage om hur han tränar, men om du uppfattar join up som kuvning så har du nog fått det om bakfoten....
lojsan_ skrev:Håller med! Det bästa är att göra det man själv tycker känns rätt... Så länge det inte skadar hästen.... Man kan ju "plocka russinet ur kakan"...
Jag har nog aldrig hittat en tränare jag håller med till 100%, och jag tycker att det är viktigt att man värderar kunskap man stöter på innan man använder sej av den...
Det du...där är nåt o tänka på...inga namn nämnda här...cafu skrev:Funderar så det knakar nu, men vem är MT???
BonRaiz skrev:Det du...där är nåt o tänka på...inga namn nämnda här...
Ja, jag har undrat när Moderator säger stop...cafu skrev:Jaså, får man inte nämna namn nu längre :smirk:
Ja då får nog den här tråden läggas ner tämligen omedelbart, liksom ganska många andra