Back on track..?

Sv: Back on track..?

Använder mina före och efter tuffa jobb/tävling. Före för att sas förvärma och istället för transportskydd. Efter för att hålla "cirkulationen" igång under natten.
Resultatet är alltid torra fina ben dagen efter.

Brukar också använda täcket likadant, dock inte under sommar halvåret då det är för tjockt.
Hade det i vintras dygnet runt då hästen växte så det knakade och kändes stel och kantig. Blev mkt bättre.

Men jag använder det inte dagligen.... åtminstone inte på en häst utan behov av dagliga lindor

det fungerar verkligen!!! jag annvänder BoT paddarna efter tuffa träningar/tävlingar = ca 1-2 gg/vecka. Benen blir jättefina!
För några veckor sedan köpte vi ett back on track ryggvärmare son han brukar få ha på ryggen innan/efter träning/tävling/imellan 2 starter mm.. Vi brukar ha en tjej som masserar våra hästar var 3:dje vecka och min häst brukar alltid vara lite öm i ryggen och tillochmed ha ont där ibland. (men det blev mycket bättre när vi fick vår nya sadel för 1 månad sedan) men jag hade annvänt ryggvärnaren kanske 4-5 gg på honom när hon skulle massera och hon trodde inte sina ögon, han "markerade" ingenting när hon masserade ryggen... Även min tränare tycker att han hoppar mer med ryggen nu på senare tid... så jag är SÅÅÅÅÅ glad att BoT finns!!!
p,s min mamma har haft ont i ett knä i 10 år utan att ngn hjälpt! så köpte hon ett knäslydd från BoT och efter 1 dag med skyddet så kännde hon inte att hon hade ont i knät längre!!!!

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker att Bot är så bra, ja.

Jag har en nackvärmare själv då jag kan bli stel i skulderpartiet och nacken på vintrarna och den är helt otrolif. Har sparat många sköna hundralappar hos kiropraktorn för mig. :) Och så har jag ett armbågsskyff som även funkar över knäet om jag skulel behöva det. Jag sover med mina vid behov.

Jag brukar använda BoT-paddar efter hårda jobb på mina pållar och har även en ryggvärmare. Den mjukade upp muskulaturen tillfälligt på hästen men hjälpte inte i längden så jag har inte använt den så mycket. Anledningen till det är att problemen inte satt i ländryggen utan i halskotpelaren.

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 055
Senast: MiniLi
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
970
Senast: ako
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 991
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar