Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Som rubriken lyder. Hur är det enklast att vänja en sprallig unghäst vid att bli ledd med bett i munnen. Vill inte rycka henne i munnen...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: IrishDraft
·
V
Träning Jag har två alternativ om hagar med min häst. 1. Hon går kvar i hagen hon har gått i halva vintern. En liten hage som är L formad...
Svar
3
· Visningar
582
Senast: Yoshi
·
Träning Jag försöker ibland rida till vårat Gotlandsruss eftersom det mest är yngre barn som rider. Det har gått väldigt bra på sista tiden...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: FridaW
·
Träning kan nån komma med bra lösgörande övningar till mig för min järna har torkat!! haha..menmen...skulle vara snällt!!
Svar
16
· Visningar
9 933
Senast: Alazan
·
G
Träning tänkte fråga här istället det är lite för avancerat på dressyrsidan jag har en 7 årig travhäst som körs och tävlas och jag skall börja...
Svar
15
· Visningar
3 955
Senast: Gwaeron
·
V
Träning Jag vet inte hur jag ska göra med mitt varmblod som jag har på foder! Egentligen skulle jag lämna tillbaka henne nu i början av...
Svar
18
· Visningar
1 026
Senast: Åska
·
T
Träning Hur stor är stressen för en häst att byta stall och vänner? Om den har samma ägare kvar. Har funderat ett tag på att flytta ifrån där...
Svar
6
· Visningar
3 103
Senast: LitenMyra
·
Träning Jag håller på att göra om "grundträningen" för min häst vad gäller lastningen. Jag har kommit fram till att anledningen till att han har...
Svar
13
· Visningar
1 066
Senast: Mli
·
P
Träning När man läser här så är det ganska vanligt att det kommer fråger om hur man lär en fd travare att fatta galopp. Jag har ingen...
2
Svar
27
· Visningar
2 259
Senast: Paradis
·
N
Träning Hej! ny här, vill bara se hur det funkar...
Svar
3
· Visningar
636
Senast: attempt
·
D
Träning Min häst kan inte ridas just nu, kan bara skrittas nån gång i veckan i 10 minuter tills han fått upp konditon och muskler. Tömkörs...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Dundret
·
Träning Kanske finns liknande trådar men har ingen hittat som är sammanfattande. Hur långt har ni kommit i hantering, uppfostran och...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: axel
·
M
Träning Min häst(20år, triangelmärkt promenadhäst sen 10 år) har varit lite skruttig under vintern och endast fått promenera för hand o leka lös...
Svar
6
· Visningar
846
Träning När börja och på vilken nivå? När kan man åka iväg och hoppa "för tränare" tycker ni?
Svar
5
· Visningar
816
L
Träning Jag har ett arabsto som ska föla ästa år(har fölat detta året). Efter två/ett år ska jag börja träna med henne. Jag rider såklart när...
Svar
10
· Visningar
883
Senast: Love_Milord
·
B
Träning Upptäckte igår hur fint hästen gick under mig när jag red igår, red dessutom barbacka, och har funderat tillbaka på att varje gång jag...
Svar
12
· Visningar
1 186
·
N
Träning Vad innebär det egentligen att inverka på hästen om man skullr förklara det?
Svar
1
· Visningar
820
Senast: hillevie
·
T
Träning hej jag har en fråga och hoppas att jag kan få några bra svar..:) jag har en D-ponny som är 1,45 cm (350 kg) och det är bara jag...
Svar
14
· Visningar
3 198
·
T
Träning Har ni några erfarenheter av hästar som helt plötsligt blivit bredåkare efter en transportolycka eller liknande :confused: Vår ponny...
Svar
16
· Visningar
1 436
Senast: Fahlis
·
F
Träning Finns det någon här inne som använt en häst för att bära packning? Vad var det för häst? Hur mycket packning (kg)? Hur länge bar hästen...
Svar
8
· Visningar
2 303
Senast: Enar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix