Longering inspänd.

Sv: Longering inspänd.

Men herregud!

:eek:

Varför inte bara diskutera sakfrågan istället för att tjata om vem som var otrevlig?
Jag tycker att det är en intressant tråd och vill höra vad folk har att säga om longering!

svarar du mig specifikt, för det är inte bara jag som tjatar :smirk:

jag reagerar bara på att hon inte vill lyssna på någon med annan erfarenhet, det finns ofta (alltid) mer än en sida av saken.

Själv tömkör jag med halsförlängare för att hästen ska söka sig nedåt. Kanhända är detta inte idealiskt. Kan mycket väl tänka mig att han blir lite spänd, men är ännu inte så skicklig på tömkörning att jag kan få honom att gå i form på det sättet.
Har någon förresten några käcka tömkörningsövningar?
Mottages med tacksamhet!:banana:

Feather Cloud; Nej jag menade alla inblandade...

skriv då gärna *knapplån* så att man förstår att du menar generellt och inte bara svarar den personen som står uppe till höger på ditt inlägg! :)

Jag longerar unghästar med chambon och spänner in vuxna.

Jag vill att de ska arbeta o lyssna på mig. Inte springa runt somtokar i titta på allt möjligt.

Om hästen är på G., så är den helt slut, innan den har börjat att arbeta.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 090
Senast: Freazer
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
9 066
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar