Bara tvärstannar

Sv: Bara tvärstannar

Hade samma problem med en medryttarhäst tidigare. När hon stannade så funkade det att rygga en bit i riktning framåt. Det kunde vara i uppförsbackar mm. Men det fortsatte. Provade med spö men då sprang hon bakåt.
Bad en annan rida henne, och hon rider alltid med sporrar, det gör inte jag. Det räckte med att hon la till dem ett par gånger sen var det klart. Hästen har nu slutat med dessa dumheter, och funkar bra. :)

Men människan är ett rovdjur och behöver inte springa ifrån något, utan kan stanna och skita ifred...:o Hästen är ett flykt och bytesdjur som måste kunna skita i farten, det skulle bli ont om hästar om de skulle be rovdjuret som jagade dem att vänta lite medans de bajsar färdigt :rofl:

Hästen är ett flykt och bytesdjur som måste kunna skita i farten, det skulle bli ont om hästar om de skulle be rovdjuret som jagade dem att vänta lite medans de bajsar färdigt

:rofl:

Jag har fortfarande problem med damen som jag rider..Förra gången gick det bra, i sällskap med en annan häst men i går när jag red själv ville det sig inte alls:confused:

Det gick inte ens att leda henne framåt, pust.. När hon började trilskas hade vi dock kommit längre från stallet än vad vi brukar göra, kanske är det ett framgångstecken..:crazy:

Jag tar till mig Goldis tips om sporrar, ägarinnan rider med sporrar och det kanske är det som behövs, skall köpa tills nästa gång!

Ni är ju en undebar källa till tips och tricks, synd att det tog lång tid innan jag hittade hit!!
:bow: :bow: :bow:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 621
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 481
Senast: Rugge
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 370
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 712
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar