Lite förvirrad..

Sv: Lite förvirrad..

hej. själv har jag inte dessa problem. men har råkat på hästar som te.x. gått med kor tills tre års ålder aldrig hanterad,hingst, stor.. det är ingen häst man börjar trycka runt (som personen skrev). där måste man ha ett annat sätt.. som te.x. en rund paddock.

Ja, där får man ju känna sig fram till vad som funkar för den hästen. Alla hästar trivs inte i en rundpaddock, mina hästar kan jag hålla på med i en stor hage utan problem, kanske funkar det på denna med? En av mina gick nämligen inte att få tag i så där var jag tvungen att börja ute på ett fält.
Det bästa är att ha sinnet öppet för alla sätt att närma sig hästen. Fråga sig vad som passar bäst denna gången.

japp håller med. ville ju bara få fram till trådskrivaren att man inte behöver slåss med hästen.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 371
Senast: Vovve
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 624
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama