Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning Hej ! Har en kompis som blivit rädd för att rida ut, pga av rädsla att ramla av. Hon har en häst som är lite skvättig och som hon ramlat...
2
Svar
25
· Visningar
2 520
Senast: IngaLena
·
A
Träning Nu har testtiderna börjat för mig och min kära häst ;) I början var allt perfekt, fick ner honom på tygeln i alla gångarter och det var...
Svar
12
· Visningar
1 454
Senast: bigganl
·
I
Träning Hej, jag har en 4 årig d-ponny som reds in i höstas. han är jätte snäll och hela tiden pigg och uppmärksam på nya saker (dock lite...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: 333
·
J
Träning Jag är just nu ute och letar efter en storhäst (hoppning). Skulle gärna vilja ha en valack mellan 4-6år. Jag hittade idag en häst som...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: Jonna86
·
P
Träning Jag är en lycklig återfallsryttare som vid 34 års ålder har börjat rida ett halvblodssto för tränare en gång i veckan. Det är...
Svar
18
· Visningar
1 259
Senast: Skreppur
·
M
Träning Usch, hur gör man när man själv inte vet hur man ska vara, hur man är med hästar!? Vet att det låter jättekonstigt, men jag har...
Svar
16
· Visningar
1 085
Senast: _freeZing_
·
K
Träning jag har sedan fem månader tillbaka ett fyraårigt arabkorsningssto på foder. tills för någon månad sedan har allting fungerat bra, hon...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: konststycke
·
N
Träning Jag tänkte sätta ihop en cd att träna till för att motivera mig och pållen, båda är lite lata men piggas upp av lite musik. Har ni...
Svar
18
· Visningar
5 054
Senast: Matinee
·
N
Träning Hej! vi har köpt en ny ponny som inte är van att åka transport.Hon står brett med frambenen och tycker inte alls om att åka.Det tar ett...
Svar
19
· Visningar
996
Senast: noris96
·
Träning Kommer mobba er med mina föltrådar helsa våren/sommaren säkert men men :angel: Vi har bara två boxar o den andra hästen är ju mammas...
Svar
6
· Visningar
1 189
F
Träning Jag och min svärmor har fått en 4-åring som är sutten på, skrittad och lite lite travad på. Han är välhanterad från marken och är en...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: Cantilda
·
V
Träning Jag rider ett varmblod som ridits i ett år.Han är 15 år gammal. Han kan varken gå normalt på en volt utan att gå som en giraff, är...
2
Svar
24
· Visningar
1 809
Senast: VarmblodForever
·
Träning Jag skulle så gärna vilja lära min ponny att buga! Har läst att man ska locka med godis mellan frambenen och att han du ska böja ett...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Ewelina
·
R
Träning Har en kallblodskille på foder, han är väldigt trevlig och vi funkar bra ihop. Nu till problemet, han är väldigt rädd för tråden (vid...
Svar
10
· Visningar
1 110
Senast: Rio
·
Träning Om en häst hoppar över bommen i fram på transporten - kan den då ta sig tillbaka själv eller måste man lossa bommen? Jag har en special...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: hillevie
·
D
Träning Hej. Har ett fullblod på foder ja rider och tränar och ska börja tävla så småningom när hon e redo. Men nu är det såhär... Jämt när...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: _DiseL
·
Träning varför smackar min häst med underläppen?? hon gjorde så före jag fick henne. enligt min kompis så är min häst inte i harmoni med sig...
2
Svar
25
· Visningar
3 588
Senast: BeastieBabe
·
G
Träning Det här är enbart ett hypotetiskt scenario och inget annat! ;) Ponera att ett sto och en hingst går ihop året om och stoet föder ett...
Svar
6
· Visningar
2 034
Senast: Nafayette
·
Träning Tror att låden ska ligga här..:crazy: Jag har läst och läst och läst på Swede horse hemsida och kan inte tolka kvalreglerna som...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Farao
·
Träning ...kan man ha en brems på? måste ha det när hästen skos, men oroar mig för skador, vill inte att det ska bli blodstopp eller nått...
2
Svar
31
· Visningar
2 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka