Lära fd. travare grunderna?

Sv: Lära fd. travare grunderna?

Tack,det behövdes :), det känns jättejobbigt just nu.
Känns som att jag förlorat min egna häst.:cry:

Men livet går vidare.:smirk:

VarmblodForever skrev:
Tack,det behövdes :), det känns jättejobbigt just nu.
Känns som att jag förlorat min egna häst.:cry:

Men livet går vidare.:smirk:

Jag kan säga att jag kände samma sak nu när jag fick reda på att jag inte får rida "min" pålla mer men samtidigt är det faktiskt jä*ligt skönt att slippa allting!!! Jag har inte heller kommit överens med ägarna och gått och grunnat fram och tillbaka hur jag ska göra. Jag har haft så dåligt samvete mot hästen för att hon ska bli stående igen, men det löste sig nu när ägaren annonserade efter en annan ryttare och ägaren tog beslutet att jag inte får komma mer.
Så nu ska jag plocka hem mina grejer från stallet, inte en pryttel av det som är mitt blir kvar...

Och som sagt i många tidigare inlägg: Det finns andra hästar! Jag skrev bara en liten notis på min hemsida att jag fått sluta med hästen och därför får söka mig en ny. Dagen därpå står det i min gästbok att en tjej råkat slinka in av en slump och hon har en häst som jag jättegärna får komma och prova! Det är ju inte säkert att vi passar ihop, men det är helt klart värt ett försök iaf!!!

Så stå på dig bara, även om det känns jobbigt nu så kommer det kännas bättre sen.

Kram och lycka till

//Lillan

VarmblodForever skrev:
Har bestämt mig att sluta att hålla på med den här hästen.
Delvis för allas inlägg m.m, att hästen tappade två skor idag och ska skrittas tills han får en ny (om en månad) och att ägaren uppförde sig j*vligt illa mot mig idag!(mer illa än vanligt..) :mad:

Jag och en kompis har bestämt oss för att göra en anmälan.
Tråkigt att det slutade så här, trivdes enormt och älskar hästen...

Men så är det :)

Det var nog det bästa beslutet du kunde ta, både för hästens och din egen skull, bättre att agera innan det blir värre ( om det nu kan bli det :smirk: )
Stå på dig, jag önskar dig lycka till, och att du kanske hittar en annan häst du trivs med senare eller att allt löser sig till det bästa åtminstone.:banana:

Klokt beslut, för det låter som du råkat ut för en väldigt oseriös hästägare. Jag förstår att du är ledsen, man fäster ju sig vid medryttarhästarna som sina egna. Samtidigt blir man väldigt maktlös om saker går fel eftersom man inte kan påverka så mycket, man äger inte hästen.

Gör en anmälan du, så kanske hästägaren får upp ögonen. Du kan också skicka ett väldigt vänligt mail/brev och påpeka några saker du nämnt här. Nu menar jag väldigt överdrivet vänligt, eftersom hon kommer att gå i försvarsställning annars, och säga att du är dum mot henne. Typ att det inte är bra för hästen att gå utan hovvård/vetvård för att hon inte har pengar till det, och att en bra tränare kan hjälpa henne få ordning på longering och ridning. Lägg gärna till att du säger det här för hästens bästa och att du hoppas att det går bra för dem i framtiden.

Hästen ska kanske slaktas snart,ägaren är rejält trött på honom :cry:...Jag har ingen möjlighet att köpa honom.Men en bekant till mig ska kanske köpa honom billigt och ställa honom i ett annat stall och då får jag fortsätta rida på honom :). Får hoppas på det bästa nu, vill inte att han ska lämna jorden när det inte är nåt fel på honom :(.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: Freazer
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 393
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
650
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama